Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutten min er 9mnd og jeg må slutte å amme,derfor går jeg nå gradvis over til mme. Lurer på et par ting:

1. Bruker HIPP 2 og den er bare holdbar 3 uker står det på pakka. Jeg bruker ikke en hel pakke på 3 uker, hva kan jeg gjøre for at pulveret skal holde seg lenger?

2. Gir han 100ml til hvert måltid,planen er 3 måltider om dagen. Det er nok mye i forhold til hva det har vært i puppen og han får mindre lyst på mat etter at han har fått mme. Kan jeg eks gi 60 ml mme istedefor 100 ml?

3. Ellers så er jeg glad for alle gode tips ang mme. Er nemlig ganske grønn på det området o)

Håper noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8694097-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-mme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Dette kan jeg dessverre ikke svare på. Har forstått det sånn at det er pga bakterievekst i pulveret, så det er sikkert lurt å følge det som står ang. holdbarhet. Vet ikke om det finnes mindre pakker?

2. Siden du har merket at han har mindre lyst på mat etter han har fått 100 ml mme, er det vel ingenting i veien for å gi mindre. Du merker nok etterhvert hva som er passe, f.eks utfra hvor mye han vil ha av annen mat - vanskelig å vite hvor mye de tar fra puppen men prøv deg litt frem.

3. Vet ikke om det er noe spesielt du lurer på, men dette med tilbereding er jo et ganske debattert tema, er noen tråder ang det her som kan være verdt å lese. Jeg har iallfall fått noen gode tips her!

Vet ikke om dette var så mye til hjelp men lykke til :)

1. Du kan enten fryse f.eks halve posen, og ta opp andre halvdel når det begynner å nærme seg tomt. Eller du kan kjøpe f.eks NAN som har 2 pakker i seg, da tror jeg du skal rekke å bruke det opp før tiden går ut. Innbiller meg at NAN kan stå i 4 uker også.

2. Jeg bruker å tillby mme etter måltidene. Du kan prøve å regne litt på hvor mye mme han trenger. De skal ha 5-600 ml per dag, dette er inkludert væsken som brukes i grøt (enten det er mme eller vann). Så hvis han spiser 2 porsjoner grøt hver dag à 100 ml væske, skal han drikke 3-400 ml mme på flaske i tillegg.

3. Det finnes en porsjonerings- boks, f.eks fra Avent som er veldig kjekk til å porsjonere rett pulvermengde klar til bruk. Denne kan du få kjøpt på vanlige barneutstyrsbutikker. Gutten din er såpass stor nå, så du kan bare kjøre flaskene i oppvaskmaskina og bruke springvann (husk å la det renne litt). Ikke la melka stå lenge ute, gi den til han med en gang den er nylaget, hvis han ikke vil ha eller spiser lite, kaster du den og skyller flaska i kaldt vann. For flere mme-tips, sjekk ut: www.flaskeposten.org.

Lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...