Gå til innhold

P-pillemerke - hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke tenkt å bli gravid helt enda, men vurderer å skifte p-pillemerke fordi jeg i det siste har fått gravidsymptomer sånn som ømme pupper og økt utflod av mitt merke. Jeg bruker Yasmin. Er det noen andre her som har hatt samme problem, og kan anbefale et annet merke?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8693869-p-pillemerke-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn - nmå får man jo endelig skrive noe her.

Jeg har brukt både trinordiol og yasmin, og etter en stund fikk jeg graviditetssymptomer og humørforandringer med begge to. Nå har jeg byttet til mercilon, pillene har svært lavt hormonnivå og jeg merker ingen bivirkninger :) Kjempefornøyd så langt! Ikke har jeg hatt gjennomblødninger heller, enda jeg utsatte mensen en hel periode.

Her kan du jo sjekke opp litt forskjellige merker? http://www.felleskatalogen.no/ Lykke til!

Jeg brukte også Yasmin før men fikk så mange plager med de at jeg kuttet dem ut. Nå går jeg på Loette og er kjempefornøyd! Dessuten er de lavdoserte og det skal visstnok bli lettere å bli gravid i ettertid, men det varierer sikkert fra person til person. Håper du finner noe som du blir mer fornøyd med!

• 2 uker senere...

Jeg var hos legen i går og fikk en ny pille, Ceracette. Er en minipille, dvs mindre hormoner + at du fortsatt får eggløsning, men tas som en p-pille. Du trenger altså ikke å ta den til nøyaktig samme tid hver da som med en minipille. Syntes det hørtes lovende ut jeg.. :o)

Hei. Ganske vittig jeg gikk tidligere på Trionetta og var veldig fornøyd med disse, men de gikk desverre ut ved årsskiftet. Da fikk jeg anbefalt Yasmin av legen og har begynt på dette nå. Jeg har fått akuratt de samme symptomene som deg pluss at jeg har fått ekstremt mye hodepine. Jeg har desverre ikke noen annet merke og anbefale deg siden det merke jeg likte så godt alerede har gått ut, men min søster har brukt et merke som heter Diana (tror jeg) og hun var veldig fornøyd og hadde ingen bivirkninger.

Lykke til med jakten på den rette pillen:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...