Gå til innhold

da var dommen klar...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff..... det var leit å høre, føler med deg.....

Har vekt noe å si for å få prøve pergo? Har vekt betydning for at man sliter med uregelmessig el? Det har jeg aldri fått høre av legen min som en mulig årsak til at vi sliter.

Kan du fortelle litt om dette?

når man er for tynn får man ikke el,fordi kroppen tror ikke den får nokk mat,dyr på flukt eller hvis det er lite mat ett år,får heller ikke unger,fordi kroppen sparer på det den har til og overleve.

i mitt tilfelle vill ikke pergo hjelpe fordi jeg er for tynn,veier 48.5 med klær å sko på, å skal veie minst 53 kg,å når jeg veier det får jeg pergo.

var svaret jeg fikk

Takk for svar..

Jeg er også 48 kg (men er bare 1.63 høy da ;) ) Det eneste min lege sa da han spurte om vekta var at jeg var litt at atypisk i forhold til en "typisk" pcos'er. (De med diagnosen pcos er gjerne litt overvektig). Ikke noe mer enn det, og så fikk jeg pergo. Går på min første kur denne pp.

Kan jeg bedre mulighetene mine dersom jeg legger på meg litt? hmmm...

Annonse

Hei!

Jeg har også fått beskjed om at jeg er for tynn og har i følge gynekologen en bedre sjanse til å bli gravid om jeg går opp i vekt. Dette til tross for at jeg har EL av meg selv, og ikke har en spiseforstyrrelse. Jeg var ca 53 kg når jeg var hos han - og er ca 1,74 høy....

Lykke til med vektøkning ;-)

jeg er 1.63,men så har jeg spiseforstyrrelse å det hadde vist litt og si.

hadde heller ingen modne egg, å hvist jeg går opp til 53 kg,får jeg pergo siden jeg ikke har el.

så jeg må gå opp over 5 kg,å det er no dritt,men jeg skal klare det,får hjelp til det nå.

å mannen min er den fineste i hele verden,han har brukt hele kvelden på å surfe på nettet etter næringstabeller å skal hjelpe meg å sette opp en meny i morgen,med klokkeslett å hele pakka.

men det er tøft

Synd å høre om spiseforstyrrelsen. Håper du klarer målet ditt ved hjelp av ernæringfysiologen.

Det kan kanskje hende at det er det som er årsaken til at du ikke får pergo.

Jeg har ikke spiseforstyrrelse. Jeg har bare alltid vært tynn og spinkel (lite rumpe, pupper og lår her igården :( ) Håper ikke vekta skal hindre meg i å få barn.

Siden jeg har pcos har jeg kuttet ut mye karbohydrater og erstattet det med fett. Før spiste jeg veldig mye sukker og det er visstnok ikke særlig bra for oss pcos'er (isulinresistent). men jeg legger jo ikke på meg av den grunn, snarere heller tvert om.

Tror jeg skal ta dette opp med legen neste gang jeg er der slik at han evt. kan berolige meg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...