lykkelig_gift Skrevet 19. mars 2007 #1 Del Skrevet 19. mars 2007 Har fra før en gutt som er født i uke 27 og er derfor følgt opp av sykehuset i dette svangerskapet. Han ble født etter spontan vannavgang og infeksjon. (Hvilken infeksjon ble ikke påvist). Han var veldig liten da han ble født, så det kan også ha vært en medvirkende årsak til prematuriteten. Er nå i uke 30 + 1, og er veldig glad for at jeg har kommet så langt. Er på kontroll på sykehuset hver 14. dag og måler livmorhals og tar infeksjonsprøve. Så langt alt bra. Ble likevel litt engstelig forrige uke, da blodtryket mitt hadde steget. Har stort sett hatt et fint trykk på rundt 125/70, men ved to etterfølgende målinger ble det målt til 140/90. Hadde i tillegg spor av protein i urinen og ødem 1-2. Ble snakket om å legge meg inn. Fikk sitte en stund etter resten av kontrollen ble unnagjort, og da hadde blodtrykket normalisert seg til 125/80. Barnet er minus 3%. Er det noen av dere som vet om dette er et tegn på begynnende svangerskapsforgiftning eller om det bare er en naturlig variasjon? (I og med at blodtrykket gikk ned etter at jeg hadde slappet av en stund.) Må legge til at jeg ikke tåler så mye om dagen. Er trett, blir fort sliten og anpusten, har hatt vondt i magen (men har vært plaget av kynnere i svangerskapet) og blir lettere sint. Har hatt synsforstyrrelser(prikking for øynene to ganger).Har vært sykmeldt 100% siden uke 20, har ikke fått gjort så mye annet enn å ligge på sofaen, så det kan iallefall ikke komme av at jeg er i for mye aktivitet. Håper noen kan gi meg et svar. Er redd for å virke hysterisk. Lykke til! Håper at dere får gå lengst mulig av svangerskapet=) Mvh Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8693307-h%C3%B8yt-blodtrykk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå