Gå til innhold

Håper noen kan svare meg på det med livmorhals

Anbefalte innlegg

Lurte bare på om noen viste hva "normalen" på livmorhalsen er igjen? og hva er forkortet livmorhals. I mitt forrige svangerskap ble jeg lagt inn i uke 26 for premature rier og forkortet livmorhals (var da gravid med tvillinger) og fødte nesten 9 uker fortidlig. Nå er jeg redd jeg skal føde fortidlig igjen. Jordmoren min sier at jeg blir antageligvis sykemeldt i uke 24. Og det var bra jeg skulle til ul. i uke 24 fordi da kunne legen sjekke livmorhalsen min.

Håper noen kan svare meg på dette =)

PS: Lykke til alle sammen!=)

Fortsetter under...

"normal" livmorhals er ca 4cm. Det er normalt at den er kortere hos flergangsfødenede. Rart at jordmoren ikke kunne sjekke livmorhalsen din, når du har født for tidlig tidligere og, at du er bekymret er grunn nok til å bli undersøkt, hvorfor vente til ul time??

Takk for svar.

Jeg aner ikke hvorfor hun ikke sjekket det jeg. Trodde faktisk man kunne bare se det på ul. jeg. Det kan hende at hun synes det er fortidlig. Er jo "bare" 13+2, men jeg skal høre med henne neste gang. Er ikke så lenge igjen.

Når jeg ble innlagt i forrige svangerskap hadde jeg 1,5 tror jeg deg var. Da vet jeg hva "normalen" er ihvertfall.

Tusken takk gravid4

jeg ble sjøl sjekket av lege/jordmor vaginalt for om livmorhalsen var kort eller ei. De sjekker også på ul (de går inn vaginalt og ser) der de kan en mere nøyaktigere mål. Vell, lykke til, vil anbefale deg å ta kontakt med fastlegeni morgen. Godt å finne det ut så tidlig som muligom det skulle være noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...