Lykkeliten *På overtid* Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 min første prøveperiode var på 93 dager og jeg er fortsatt i min andre prøveperiode, er på dag 102 og ikke tegn til mensen... og nei jeg er ikke gravid... skal til legen på torsdag, men hva skal jeg spørre om? og hva kan han gjøre med det? trenger svar...
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 hva???er det over 100 dager siden du hadde mensen??
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2007 ja det er det... og ikke tegn til at den skal komme heller.. sist periode var på 93 dager... uff.. blir så kje og lei meg også da..
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 hmm ..rart da...hvordan har det vært tidligere da når du ikke har prøvd? tror jeg hadde tatt meg en tur til legen og hørt jeg da.vet du om du har hatt eggløsning da?
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2007 Jeg sluttet med pilla i september og etter det har jeg hatt mensen bare en gang.. venter fortsatt på den andre... Før jeg begynte på pilla hadde jeg regelmessig mens.. hver måned... Jeg veit ikke om jeg har hatt eggløsning jeg.. litt vanskelig og teste seg hver dag i hundre dager liksom... kan bli litt dyrt.. hehe..
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 jeg tror nok det kan være lurt og ringe legen ihvertfall og høre hva de sier.men ellers så får du bare fortsette og prøve så plutselig merker du nok forandringer i kroppen. lykke til ihvertfall:-)
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2007 jeg var hos ho ene legen min (jeg byttet etter den turen) og ho sa bare det at "noen har slike sykluser".. oppløftende! Håper han nye legen har noe mer vettu og si...
Erisa* Skrevet 19. mars 2007 #8 Skrevet 19. mars 2007 Å, så kjedelig for deg! Men det er vel innenfor normalen at noen må gå i et år etter å slutte med pillen før de får normal syklus med eggløsning igjen? Spørs om legene vil gjøre noe særlig før det året har gått; det kan jo virke som at det er en sammenheng med p-pillebruken. Siden du hadde regelmessige sykluser før, altså... Men for all del: at det er innenfor normalen betyr ikke at det er greit! håper det ordner seg snart!
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #9 Skrevet 19. mars 2007 Hei hei!! Tenkte jeg bare skulle si at jeg har det akkurat på samme måten... Jeg slutta med pilla i oktober..og har ikke han mensen en eneste gang siden da. Så jeg ligger godt over 100 dager for å si det sånnn..=) Jeg har en utrolig ålreit lege, som har henvist meg til gyn. Skal dit nå på onsdag...har også tatt blodprøver som jeg får svar på samtidig. Så da håper jeg at jeg får svar på hva det kan være...og om det er noe galt. Det behøver det jo ikke. Det kan ta en stund før man får tilbake mensen etter p-pille bruk. Kan du kke bare ringe på legekontoret og snakke med helsesekretæren...bare spør om de kan sende deg en henvisning til gyn i posten. Eller så får du reise til en privat...det er litt dyrere, men der får du i allefall time.. Lykke til..=) Klem..
Bæremeisen Skrevet 20. mars 2007 #10 Skrevet 20. mars 2007 Hei, jeg føler med deg og vet akkurat hvordan du har det... Jeg hadde ikke hatt menstruasjonen siden tidlig september (over 160 dager...) Det passer veldig dårlig når man prøver å lage baby.. Var på utallige konsultasjoner hos leger og gynekolog, tatt prøver for alt fra stoffskifte til kreft . Ingen kunne fortelle meg hva som skjedde, har alltid hatt regelmessig mens, både i p-pille perioder og uten... Og forrige fredag fikk jeg mensen, riktignok kun i en og en halv dag, men det teller... Men mest sannsynlig viser det seg å være rett og slett stress som gjør at menstruasjonen var borte... husk du kan ha eggløsning uten mens... Lykke til... det ordner seg... Klem
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 21. mars 2007 takker for svar.. Jeg var hos den forige legen min og spurte og ho sa bare det at "noen har slike sykluser"... Blei litt irritert... Ringte til den nye legen min og jeg fikk bare beskjed om å ta med urinprøve.. jeg veit jo at jeg ikke er gravid.. vil bare ha mensen jeg, slik at jeg kan fortsette med prøvingen.. er jo så frustrerende også.. Skal til legen i morra, så får se hva han gjør. håper jeg han er like forståelsesfull som legene ders!
Bæremeisen Skrevet 21. mars 2007 #12 Skrevet 21. mars 2007 Hei igjen Be om en blodprøve, slik at de kan sjekke hormoninnholdet i blodet.. Hvis denne legen ikke kan ta en gynekologisk undersøkelse bør du be om en henvisning til en som kan... Kanskje en ultralyd av livmor og eggstokker kan gi noen svar på hvorfor mensen er borte... (det er en smertefri undersøkelse egentlig litt artig å se kroppen på den måten....) Ikke gi deg, spør legen om alt du har på hjertet, skriv det gjerne ned før du går, kjedelig å komme hjem å tenke hvorfor spurte jeg ikke om det....... Lykke til, håper du får kloke svar imorgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå