Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 hei. jeg har en nydelig liten gutt på 1 mnd.. jeg har slitt md depresjon i sv.sk, og ettter fødsel. Jeg har fått seroxat av legen min, som han sier jeg trygt kan bruke ved amming. MEN av en el. annen grunn klarer jeg ikke slappe helt av, har hørt så mye negativt med denne medesinen... men jeg brukte den en stund føR sv.sk og den hjalp meg ganske godt, men når jeg stadig hører om negative ting om den , er jeg redd den er ekstra farlig for barnet også.. uff, har kjempe lyst å amme, men er sa skeptisk, derfor ammer jeg bitte litt og gir ca 70 % erstattning.. men føler jeg begynner å miste melken min nå, uff noen som har råd? noen som har erfaringer med seroxat ved amming/ikke amming uansett??? HASETER!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Skjønner godt at du gjerne vil amme:-) Men, jeg ville aldri tatt seroxat og ammet. Var selv i din situasjon for noen år siden, og legen foreslo i mitt tilfelle cipramil om jeg ikke husker helt feil. Jeg fikk ikke fred i sjelen med tanke på å bruke slike medisiner i ammeperioden. Var livredd for at barnet skulle få skader på hjerne/sentralnervesystem! Hvis det er noe man trenger når man sliter psykisk så er det fred i sjelen! Så jeg begynte på AD og ga barnet flaske! Det ble mitt livs beste spedbarnsperiode! En frisk og glad mor og en fornøyd og frisk unge:-) Skjønner godt at du vil amme, det ønsket jo egentlig jeg også, men det var ikke livet om å gjøre da!!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 FÅ LEGEN DIN TIL Å GI DEG NOE ANNET ENN SEROXAT!!!
Monie<3 07 <3 11 <3 Skrevet 30. mars 2007 #4 Skrevet 30. mars 2007 Legen min ga meg zoloft istedenfor seroxat (som jeg tidligere hadde brukt), når jeg ble gravid. forstod det slik at seroxat ikke er en bra medisin i forhold til graviditet og amming......... Dra til legen å få en annen medisin
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2007 #5 Skrevet 31. mars 2007 Kjære deg... Bruk for all del ikke seroxat!!!!!!!!!!!!!!!! Det er en FARLIG medisin. Brukte over 1 år på å kutte den ut og ble alvorlig syk med masse bivirkninger i den perioden. Måtte legges inn på sykehus i 14 dager fordi kroppen kolapset. Seroxat har blitt ulovlig i en rekke land, og i Amerika har de til og med avrusningsklinikker for folk som er blitt seroxat- slaver. Symptomer som: "strøm" igjennom hodet og kroppen, oppkast, lammelser i halve kroppen, besvimelser, voldsom svimmelhet, og vanvittig sterk angst og gråtetokter. Jeg har brukt denne medisinen i over 10 år og vet hva jeg snakker om. Har vært helt uten nå i ca 6 mnd, og har ikke noe mere depresjon/angst i hvertfall enn når æ brukte full dose. Det er gift for kroppen, og går over i melka til barnet. Vær så snill å ikke hør på den legen din. Kutt ut Seroxat og fortsett å amme;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå