Gå til innhold

sexlyst og ufrivillig abort

kallenavn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en MA for to uker siden og sliter forferdelig med tapet av jenta mi. Jeg var i 17 uke da vannet gikk midt på natten. Jeg har så utrolig mange tanker i hodet mitt!!!!! Jeg har hatt økt sexlyst etter at jeg ble gravid. Kjæresten min gjorde det slutt når jeg var 3 mnd på veg og har da måttet hjelpe meg selv på det området der :) Så når jeg var i 17 uke en natt jeg skulle på toalettett å tisse lå jeg lenge våken. Jeg mastaurberte meg selv siden og etter at det gikk for meg strammet magen seg voldsomt og deretter gikk vannet. Fikk fullstendig panikk og skyldfølelse!!!! Kan vannet ha gått forde jeg hadde en voldsom orgasme og at det strammet seg??? Har etter dette bare gått rundt meg selv og ihvertfall ikke lyst på sex mer og har bare en stor sorg. Hvor kan jeg finne svar på dette????? Jeg lå to dager på sykehuset og barnets hjerte slo helt frem til jeg skulle føde og det var en voldsom påkjenning. Undersøkelsen av babyen og meg selv viste at det ikke var noenting feil på babyen eller ingen bakterier..........................

Hilsen redd og forvirret.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg Kallenavn!

Det var vondt å lese hva du har gjennomgått og at du sliter med skyld-følelse. Synes ikke du skal gå alene med disse tankene. Håper du klarer å oppsøke lege/helsesøster e.l slik at du kan få hjelp til å bearbeide sorgen du går gjennom.

Som gravid blir vi jo ikke frarådet hverken sex eller orgasmer. De mener jo at dette ikke skal kunne påvirke graviditeten slik at det går galt. (jeg hadde også økt sexlyst under graviditetene med mine 3 barn)

Forstår at du har det vondt. Dersom det er mulig at dette hadde noe med orgasmen å gjøre så vil jeg si at du har vært max uheldig.

Det er nok ingen som ville dømme deg og mene at dette var din skyld. Men jeg tror at du burde få hjelp slik at du slipper å gå med disse tankene alene.

Ønsker deg alt godt videre, håper ting snart føles litt lettere!

Trøsteklem

Skrevet

Det er ikke din skyld!

Jeg slet også med skyld etter min MA, var helt sikkert på at det var fordi jeg hadde vært i utlandet, pådratt meg en infeksjon eller spist noe galt. De obduserte babyen og etter 2 måneder fikk jeg vite at det var pga en sjelden genetisk sykdom - rett og slett uflaks.

Jeg snakket med fastlegen min om hvordan jeg hadde det, det hjelp veldig og kan anbefales.

Skrevet

hei!

så trist å høre om din seinabort:(

sitter her selv i et vakuum. mista min lille skatt på tirdag, var da11 uker.

mandag ettermiddag hadde jeg også orgasme med veldig stramming i livmora. ei lita stund etter kom det litt brun utflod som var helt vann aktig,luktet om fostervann, men jeg tenkte jeg bare var tulletet.

på toalettet kom det en del friskt blod, men kun på papiret. litt brun utflod bare etter det. har jo hørt at sex og orgasme ikke er skadelig, heller motsatt, og at det kan være normalt å blø litt etterpå, så prøvde å roe meg selv med det.

utover kvelden og natta fikk jeg smerter i magen som kom og gikk. jeg drev hardt spill med meg selv og tenkte at dette sikkert ga seg.

kl 09 på morran gikk fostervannet med et splash:( og rett etterpå beg jeg å blø kraftig. måtte inn på sykehuset, og da kunne de ikke finne noe foster. blødde masse og ble 2 dager på sykehuset jeg også.

nå er jeg hjemme og går bare rundt meg selv.

jeg lurer også på om orgasmen og sammentrekningen kan ha startet dette. føler også sorg og skyld:( dette er forferdelig vondt!! gråter masse!

ønsket meg virkelig dette lille barnet.. og jeg er også desverre i en slik situasjon at jeg ikke har noen å prøve på nytt med så snart jeg er inne i normal syklus igjen. :(

jeg tror ikke vi skal klandre oss selv, fordi et normalt svangerskap med et friskt barn skal jo tåle både samleie og orgasme.har du spurt noen om dette?

men jeg forstår deg, for jeg har det likedan selv. og jeg har tenkt at om jeg blir gravid igjen en gang, så skal jeg ALDRI ha orgasme under graviditeten.:(.. uff..

sender deg en stor klem!.. håper dagene snart blir litt lysere for oss begge!

Skrevet

hei kallenavn!

jeg forstår hvordan du har det. jeg mistet selv nå på tirsdag, var 11 uker.

noe lignenede skjedde med meg, og jeg tenker veldig på om det var noe jeg gjorde som gjorde at det gikk så fryktelig fryktelig galt... skyldfølelsen og sorgen er forferdelig.

jeg hadde også hatt en kraftig orgasme, og kjente det strammet seg i livmora. litt etterpå fikk jeg litt brun, helt vannaktig utflod, sånn at jeg måtte ta på bind. jeg syns det luktet fostervann, men tenkte at det bare var jeg som var tullete, og at det er helt normalt med litt brun utflod og små blødninger tidlig i sv.skapet.

da jeg var å tisset kom det friskt blod på papiret, men ikke no mer. bare litt brun utflod etter dette.

på kvelden fikk jeg litt mens murring..som jo åsså er normalt når livmora vokser.. men murringene ble verre utover natta og kl 09 på morran gikk fostervannet med et splash:(

først en del vann, etterfulgt av kraftig blødning og magesmerter.

måtte inn på sykehuset, mistet mye blod, utskraping og hele pakken:(

det verste jeg har opplevd i mitt liv!!

etterpå kom alle tankene..bla: kunne jeg unngått dette om jeg ikke hadde orgasme? var det orgasmen som utløste dette?

jeg vet jo at sex og orgasme ikke skal kunne skade barnet i et normalt svangerskap.. men likevel klarer jeg ikke la være å tenke på om ting kunne gått bra hvis ikke... uff..

det har vært, og er, noen tunge dager! sorg og tårer!

har desverre heller ingen jeg kan prøve å bli gravid med sånn med en gang.. så gud vet når eller om jeg noen gang får oppleve det igjen!:(

går bare rundt meg selv jeg også.. ingen viste enda om graviditeten, og jeg har heller ikke fortalt noen at jeg har mista. sitter her alene i sorgen.

håper det snart blir bedre for oss begge!

sender deg en god klem!! ikke klandr deg selv, vi har sikkert ikke gjort noe galt!

klem fra meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...