Gå til innhold

ARRRG ang. Fødselspenger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har under svangerskapet jobbet over 100% fram til uke 24.. da jeg byttet jobb og rett etter ble SM. Hadde da ei stilling i 75%. Da jeg har en jobb som d ikke er overflod av stillinger byttet jeg for å sikre meg jobb ut permisjonen.. jeg ble SM tidligt i den nye jobben.. jobbet i den nye jobben bare 2 og 1/2 mnd før jeg gikk ut i permisjon.

Kan NAV da kun gå ut i fra d jeg tjente hos den siste arbeidsgiveren??? jeg hadde jo ikke mulighet til å jobbe like mye som i den andre jobben i og me at jeg var SM.. jeg fikk jo kun betalt for den 75% stillingen jeg hadde der..

der jeg jobbet før jeg byttet jobb hadde jeg forskjellige stillingsprosenter alt etter hva som var ledigt. jobbet noe 100% noe 75% og 50% men jobbet ekstra utenom slik at jeg jobbet over 100% i gjennomsnitt..

jeg vil jo da få mye dårligere betalt om de kun går ut i fra d jeg tjente hos den siste arbeidsgiveren.. er faktisk snakk om flere tusen i mnd..

VÆR SÅ SNILL å svar da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at jeg ha levert inn lønnslippene min i lamme søknaden og lønns og trekkoppgaven.. slik d står på søknaden.. skulle egentlig få de sendt tilbake i og me at jeg gjerne ville beholde de.. men de ha de makulert uten å se på de.. er skikkelig forbanna på de..

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at de regner ut et gjennomsnitt av begge jobbene dine hvis du har hadd variabelt utbetaling hver mnd.

Skrevet

snakket me NAV i dag da hun bare skuller ringe å fortelle at de desverre hadde makulert papirene som jeg skulle ha i gjen..

da sa hun at de ha renget ut utifra de opplysningen fra den siste jobben jeg hadde.. og at de ikke tok utgangspunkt i den tidligere jobben for d var den siste som var aktuell for de.. og de hadde ikke noe papirer fra den andre arbeidsplassen.. de hadde jo d.. jeg ha jo gitt de papirene de trengte med de hadde de jo makulert..

Går d ann å klage etter at man ha fått vedtatt hva man får utbetalt eller burde jeg få d fiksa nå..???????

kjenner ikke at jeg greier alt dette styre nå.. blir så klar og sliten av de.. satt å krangla ei go stund me hun fra NAV...

Skrevet

Så frustrerende!! Jeg hater sånne dumme kontorer, det er alltid så mye styr frem og tilbake!! Så sier de forskjellige ting for hver gang.

Håper det ordner seg for deg, vet ikke hva du har krav på desverre.

Skrevet

de tar utgangspunkt i de 6 siste mnd før permisjonstiden.... ikke av e 6 beste av de 10 siste

Skrevet

nei de tar ikke av de 6 siste mnd.. til meg i hvertfall. er jo bare de 2 og 1/2 siste.. begynte midt i en mnd på den siste jobben.. hadde de enda gjort d skulle jeg ikke klaget.. men mener d blir så feil å kun ta utgangspukt i når jeg var SM..

hun sa at hadde jeg hatt bare ei 50% stilling å blitt SM hadde jeg kun fått ut i fra den.. når jeg ikke jobbet noe mer i og me at jegvar SM..

Skrevet

Att det går an sier jeg!! Uff!!:/ Føler skikkelig med deg, da jeg har styra litt med disse kontorene selv i det siste for å få et svar på hvor mye jeg får..

Synes at det var merkelig at de ikke kopierte lønnslippene dine og sendte de med deg hjem igjen. Du har jo mista masse viktig informasjon der. Men, har du ikke mulighet til å ta kontakt med den tidligere jobben din (eller om dere eventuellt hadde et lønnskontor der?) for da kan de ha utskrift av tidligere lønninger?

Det nav skal gjøre, ut ifra hva jeg har fortstått og slik de har gjort det til meg, så skal de gå ut ifra lønnslippene dine, og så ta et gjennomsnitt ut ifra hvor mye du har tjent det siste året. Det står jo på lønnslippene hvor mye du har tjent i løpet av et år. Så de burde regne sammen, og deretter finne et gjennomsnitt. Hvertfall det de har gjort hos meg.

Men jeg vil i allefall anbefale deg og ta kontakt med den forrige jobben/evt. lønningskontor, og få tidligere utskrifter, eller informasjon om hvor mye du har tjent. Slik at nav får "bevis" på det..

Lykke til!!:)

Skrevet

Hei

Jeg mistet jobben min når jeg var 3 mnd på vei med førstemann. Da regnet de permisjonen ut i fra de beste 6 av de siste 10 mnd. Dette er det du selv leverer inn og ber om. Det å være sykmeldt er fremdeles å regne som yrkesaktiv så du får full uttelling for dette også. Jeg ville samlet sammen det jeg hadde av papirer og dratt til NAV for å sikre at det ikke blir noe rot for deg. Det kan jo være snakk om mye penger som er godt å ha når du er hjemme!

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk høre på NAV at de noen ganger gikk hele ti mnd tilbake. Stå på krava! Du får "ingenting" om du er snill og føyelig.

Skrevet

men d er jo d jeg ha gjort... men problemer et nå at jeg ha samlet inn papirer siden i april i fjor.. lagt i lamme alle lønns slippene og lønns og trekkoppgavene fra begge plassene..

MEN DE HAR JO NAV MAKULERT uten engang å se på de..

så nå må jeg jo prøve å få tak i de på nytt fra lønningskontorene og jeg ha hatt store problemer me å få tak i de rette papirene..

huff.. mest lyst til å grave meg ned.. blir så frustrert.. ha brukt så mye tid på d og så makulerer de dem..

de hadde d så travelt da jeg var me papirene de lovet å ta kopi å sende meg papirene tilbake så jeg selv ha de.. å i dag sa de at de ha makulert de og at de ikke ha sett på de og de heller aldri ha trengt de..

skjønner da ikke hvorfor d står på søknaden at de papirene må følge med..

Skrevet

Hmm, dette synes jeg er heller merkelig. "at de aldri har trengt de?" næhei? hvorfor ikke det? så rart! De fant vell ut at du skulle ha så mye, at de forta seg å makulere de med vilje, for å slippe å betale ut riktig sum. heh, neida;)

Ja man blir temmelig oppgitt og ikke minst fryktelig sliten av alt dette styret med papir og kontor. Jeg er hvertfall skikkelig lei. Og på fredag var det jeg som satt her så oppgitt at tårene trilla. Så drittlei av å måtte ordne alt selv, fordi ingen kontor ikke snakker sammen. Er tom nok av energi fra før, og ei bekkenløsning som ikke gjør meg så oppegående. Og bli tappa av enda mer krefter pga disse forbaska kontorene, nei det er ikke akkurat gøy.

Skrevet

For noen idioter! Tropp opp på kontoret og krev at de skal ta en ny vurdering. De skal ta utgangspunkt i de siste 6 mnd når du har hatt variabel inntekt! Og i allefall når du har hatt bare en 75% stilling den siste tiden. Da sier det seg jo selv at du tjente bedre i den forrige jobben.. Nei, huff. Skjønner du er frustrert ja, men stå på krava!

Skrevet

Uff høres ikke enkelt ut.De må jo gå ut fra jobben du hadde tidligere og ta utregning etter siden det var da du tjente mest.Det gjør de her til meg når det tid kommer(kommunen som betaler meg til kontrakten min går ut)

Du må bare stå på kravene dine og krangle deg til det du skal ha.

Skrevet

tusen takk for svaret jenter.. skal stå på mine krav.. men hååper at jeg evt kan klage etter ungen er kommet ut.. kjenner ikke at jeg har krefter til d nå. vil bare kose meg den siste tiden som gravid og ikke være så sur å sint på de damen på NAV.. som er så irriterende.

Skrevet

hei!

min svigerinne hadde samme problemet da hun ble gravid og gikk i 100 % jobb. ca 50 - 60 % fast og resten vikar. hun ble sykemeldt før ferien og etter ferien begynte hun i jobb igjen og ble 50% sykemeldt og kunne jobbe frem til fødselen slik. men problemet var da at hun hadde jo kun lov å jobbe 50% av sin faste stilling og kunne ikke ta på seg det ekstra hun hadde brukt før hun ble sykemeldt, og det endte i at hun kun fikk fødselspenger av 60 % ca stillingen sin. Det er vist ikke lurest å bli friskmeldt iallefall i slike tilfeller. hun klaget og fikk det ikke gjennom at hun hadde tapt arbeidfortjeneste.

Skrevet

nei d skal ikke være greit..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...