Gå til innhold

Babyen vil bare se til en side når han ligger på magen.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da ville jeg lagt meg eller morsomme leker på den siden han ikke ser til for å prøve å lure hodet over til den siden. Ligger de veldig lenge bare til en side kan dette gjøre noe med muskelaturen i nakken, de skal jo være like "føyelig" til begge sider. Men dette pleier de å ta opp på 6ukers kontrollen... Ring evt hs å snakk litt med de. Om det er ett problem kan ikke jeg svare på, vet bare det jeg skriver over her. Ville ihvertfall prøvd å lure hodet til begge sider.

Min er 8 uker å ser kun den ene veien da hun ligger på brystkassen min og da hun ligger på magen. Vi skal til fysioterapaut. Legen som sa det forrige uke....

Vi har prøvd å legge oss på den andre siden, legge leker der, osv uten hell. Hør med helsestasjonen..

gutten vår så bare til en side han og. Men dette var både på rygg og mage. Vi var hos kiropraktor for kolikk, og han spurte oss om babyen hadde en "favoritt" side å se til. Mente dette kunne ha noe med kiss-kid å gjøre. Etter bare et par behandlinger hos kiropraktoren var han helt fin - ligger like godt til begge sider (og er kvitt kolikken helt :)) Er jo ikke sikkert det er dette som er grunnen til at deres baby bare kikker til høyre da, men man kan jobbe litt med å stimulere dem til å se mot den siden de helst ikke ser mot.

Sønnen min (7 uker) har også dette "fenomenet", det ble oppdaget allerede på sykehuset, og legene sa han har en høyresidig torticollis. (Altså at den høyre skjeve nakkemuskelen er forkortet).

Han får fysio en gang i uken og begynner nå å bli mykere.

Trenger ikke være torticollis, men verdt å sjekke opp kanskje..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...