Neverstill Skrevet 19. mars 2007 #1 Del Skrevet 19. mars 2007 begynte i går med at jeg fikk kraftige "mens smerter" (er i uke 35+6) , så ble jeg plutselig kvalm og begynte å kaste opp. kastet opp alt jeg spiste i går og følte meg skikkelig dårlig. så jeg trodde det var omgangs syke eller noe. så kom diaren.så i går kveld ringte jeg legevakten bare for å høre om "omgangs syke" er skadelig for barnet, altså om barnet blir påvirket av at jeg er syk. lege vakt damen sa at det er ofte at fødsler starter med "mens smerter"(altså rier, fant jeg ut) og oppkast og/ eller diare, så hun ville jeg skulle ringe føden.. shit tenkte jeg, kan jo ikke føde nå.. det er jo 1 mnd for tidlig.. men vi fikk iallefall beskjed om å komme bort på ullevåll (bor 300 meter fra sykehuset) der sjekket de, ved hjelp av noen belter rundt magen, hjerte rytme til lillegutt og jeg måtte trykke på en knapp hver gang han rørte på seg. så sjekket de om det var noen åpning. det var det ikke:) hurra, tenkte jeg. men da ble de brått redde for svangerskaps forgiftning. så det ble tatt blodtrykk og urin/blod prøver og ultralyd og masse spørsmål om synet mitt og om avføring osv osv..testene kom tilbake helt fine og jeg hadde ikke feber så vi fikk beskjed om å dra hjem og slappe av. alt var bra med lillegutt og det var bare det jeg ville vite egentlig:) men jeg har en del mens murringer i dag også og er fortsatt kvalm.. er det kanskje mulig at en fødsel ikke er så langt unna? og at kroppen forbereder seg? jeg håper egentlig fortsatt på omgangsyke jeg da.. dere som har født før? noen erfaringer å dele? klem p.s jeg ble imponert over hvor rolige og flinke de damene på ullevåll var. de behandlet meg og samboern min utrolig bra så jeg følte meg aldri redd. etter denne "general prøven" er jeg overhodet ikke redd for fødselen lenger. ikke noe problem å stole på de snille menneskene der borte:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8691490-var-p%C3%A5-sykehuset-i-natt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
shayan_jente_04.04. Skrevet 19. mars 2007 #2 Del Skrevet 19. mars 2007 Hei! Godt å høre at alle prøvene var fine ! Jeg selv har vært en del plaget med oppkast og diare+ mensmurringer...vet ikke helt hva detkommer av, jeg er 3. gangsfødende nå og ikke opplevd dette før. Et godt tips er vel at du slapper av og tar det med ro. klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8691490-var-p%C3%A5-sykehuset-i-natt/#findComment-8692645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverstill Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 19. mars 2007 det var også det jeg fikk beskjed om:) men det er ikke sååå lett å slappe av når jeg føler at alt må være i orden, hvis du skjønner? men samboern er kjempe flink til å stå på så vi blir nok snart ferdig:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8691490-var-p%C3%A5-sykehuset-i-natt/#findComment-8693225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå