Gå til innhold

Er det noen her som skal være hjemme med barnet lenger enn ett år?


Julie Angelica:)

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig usikker på hva vi skal gjøre. Samboer og jeg er egentlig enig i at jeg skal være hjemme lenger enn ett år. Jeg vil ikke ha fremmed dagmamma eller ha Julie i barnehage når hun bare er ett år. Jeg vil mer tid med henne, og tiden går jo så fort. Jeg har fast inntekt til julen 2007, men kan få utvidet til sommeren 2008 pga utdanningen min. Den utdanningen jeg tar, krever ikke oppmøte mer enn 1 dag i uka, resten foregår via internett hjemme, så det er jo midt i blinken nå som hun er så liten enda. Hun er blid og rolig, så jeg har mulighet til å gjøre litt skolearbeid når hun leker for seg selv, men også etter at hun har lagt seg eller når hun sover på dagen. Den eneste baktanken jeg har er at Julie Angelica ikke har så mange å leke med. Her vi bor er det ingen med små barn. Den yngste er ei jente på 9 år. Synes det er vondt at hun ikke får være sammen med andre barn.

Noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha henne hjemme til hun er to år, synes det er en fin alder å begynne i barnehage. Nå er jeg heldig som har mange venninner som har små, så hun får noen å leke med. Ellers er det jo åpne barnehager to dager i uka de fleste steder, der kan du være sammen med henne noen timer å leke, det er helt gratis:-)

Skal studere to kvelder i uka et år, og jobbe to kvelder i uka, så da syntes jeg det var greit å ha henne hjemme litt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal være hjemme med han noen år til. eldste skal begynne på skolen til høsten og da er det greit at hun kan komme hjem etterpå, har ikke lyst å ha henne i sfo.

kommer til og gå i åpen barnehaage 2 dager i uka med mini.

har også en vennine som har spurt om jeg vil passe datteren hennes noen dager i uka. de er like gamle, så da har han jo noen å være med viss jeg skal ha hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tida får du aldri igjen, har du mulighet til å vær hjemme så nyt det !

Hun får tidsnok leke med andre barn, og det finnes jo åpne barnehager og musikkgrupper du kan være med på om du vil omgås andre på hennes alder.

Vær hjemme å kos deg med babyen din med god samvittighet du!

Det skal jeg gjøre et halvt år ekstra hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha minste hjemme til ho er ca 3 år tror jeg.. da syns jeg det er kjekt at de kan gå i barnehage noen dager i uka etter det. mulig det blir før men tidligst 2 år.. har lyst til å gå hjemme med barna når de er så små.

her er det åpen barnehage 3 dager i uka så er det innimellom men ikke alle tre dagene. har også familie og venner med barn i samme alder så er veldig glad for det.

 

kan du ikke bli kjent med noen som ikke bor så kjempelangt unna da??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hva du skal gjøre.

Hvis jeg blir hjemme ett år til kommer det til å bli veldig kjedelig her.

Ingen andre pluss dårlig råd som resulterer i at jeg ikke har bil el mulighet el råd til noe. Så jeg skal jobbe, men noe redusert. Om jeg får plass i bhg da...får svar til uka brrrrrrrrrrrrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lyst til å være hjemme ett halvt til, hvertfall, men vi vet ikke om vi har råd til det. Jeg er arbeidsledig etter endt permisjon, så har ingen inntekt etter det, bortsett fra barnetrygd og evt kontantstøtte, og det er jo ingenting å leve av :(

Har snakket med ei venninne om å passe sønnen hennes når hun jobber, men det er bare snakk om noen få dager i mnden.

 

Hadde jeg vært deg, så har ikke vært i tvil i det hele tatt, jeg har ville vært hjemme. Jeg tenker sånn at jobbe det kan jeg gjøre til jeg er 60-70år, mens snuppa er lita bare nå. Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får nok veldig dårlig råd, men det er det nok verdt. Får kontantstøtte og barnetrygd, skal jobbe to kvelder i uka og lørdager for å spe på litt, men det blir ikke mye til overs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...