Gå til innhold

Ditt beste antikvalmetips


Snøfnugg75

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

her håper jeg VIRKELIG det kommer mange bra innspill

 

kvalm uvel og lei her og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulk. Kor langt er du på veg, prøvekluten? Eg er åtte veker i dag. Var ikkje så uggen førre gong. Ingefærte hjelp litt, men ikkje nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei o hå..er nok 10+5 jeg,og enda har ikke kvalmen akkurat vist seg å være på retrett nei.

jeg var heller ikke så uggen sist gang..faktisk ikke en eneste dag!

med førstemann var jeg kvalm...og det ganske lenge og,men det var ikke i nærheten så ille som dette har vært!sykemeldt og heile pakka denne gang...eier ikke energi..holdt på siden uke 7+noe jeg,så håper d er min tur å slippe unna snart..gått ned 5 kg av dette jeg.

 

ingefærte har jeg ikke prøv enda,kjøper du på helsekost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ginger lemon tea, organisk te. Kjøper på helsekost.

Eg sleper meg på jobb, men burde nok ha vore heime.

No må vi berre få tips her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ja..

har nok med å levere guttene mine i barnehagen jeg..og som er så ille,er at det er jo ikke bare MORGENkvalme...jeg er jo kvalm heile dagen jeg! og veit aldri når jeg må stikke hodet i skåla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser hele tiden ejg..minst hver annen time. Matpakka går kl 10, og så må jeg ut å kjøpe lunsj til 12.

Jeg føler meg stinn av mat, men det holder kvalmen på avstand (i hvertfall hittil) og skuffen full av salte kjeks..

Men så er jeg foreløpig bare 8+1 (eller no) og har hørt det kan bli verre siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter...ja jeg og sliter med denn kvalmen. en ting som hjelper meg er sea band. det er armbånd med en kule inni som presser på et akupunktur punkt. disse kan man bruke når man er kvalm eller forebyggende. jeg sover med de om natten og da klarer jeg fint å spise frokost:-) Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker lillebroren min brukte sånne armbånd mot bilsyke, og det hjalp veldig! (Han ble syk etter 1/2t i bil)

Jeg tror jeg må kjøpe sånne jeg også...

Kjøper du de på apotek da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod eit stort oppslag om desse antikvalmearmbanda i Bergens Avisen i dag, så eg fekk somla meg til å kjøpe det på helsekosten i føremiddag. Har tenkt på det lenge, men har berre ikkje gjort det.

 

I ettermiddag har eg vore mindre kvalm enn eg har vore dei siste dagane, men det er framleis noko ubehag. Om det er armbanda som fungerar eller om det er tilfeldig veit eg ikkje... Kosta ca 150kr for to stk på helsekosten. Får og kjøpt dei på apoteket visstnok.

 

Eg kjem i alle fall til å fortsette å bruke dei, håpar berre eg fortset å vere såpass ukvalm som eg er nett no.

 

Ellers hjelper salt på magen min (salt ifa, salt chips, tyrkisk pepper, litt grillkrydder...). Men ikkje gjer same feilen som meg: Eg synest det var så godt med salt chips at eg trøkte i meg heile posen. Du kan seie det sånn at det hjelpte IKKJE noko særleg ;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i klagekompaniet med uutholdelig kvalme, trøtthet og fullstendig TOM for energi... Er 7+4 idag.

 

Jeg holder meg i live med eplejuice og farris 50/50, grønne epler og grønnsakssuppe. Har nettopp begynt å spise B6-vitaminer og skal gå til innkjøp av sea-band.

 

Sist jeg var gravid hadde jeg INGEN symptomer annet enn ømme bryster, men da hadde jeg en SA i uke 9, så jeg tolker disse tegnene så positivt jeg kan... Jeg har faktisk hørt; jo kvalmere, jo bedre... En fattig trøst kanske ;o)

 

Hold ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Så deilig at jeg ikke er alene! Har konstant dårlig samvittighet fordi mannen min må gjøre alt. Kaster ikke opp, men er konstant kvalm og sliten. Jobber 50%, og de dagene jeg har fri sover jeg minst 3 ganger i løpet av formiddagen. I morgen har jeg full dag pluss et kveldskurs jeg har påtatt meg. GRUER meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

melder meg inn i kvalme klubben jeg også....kom for fullt nå i uke 7, og jeg klarer ikke bevege meg en cm uten å merke den fæle kvalmen lure seg på..... og det er ikke MORGEN kvalme nei, som en her over også presiserer,men heldags kvalme...:S ugg*** stakkars sambo,gjør alt han kan for og hjelpe meg, og jeg klarer såvidt å klemme frem et takk:S:S---- så håper på noen tips jeg også...tenkte jeg skulle prøve de sea bands eller hva de het for noe.... kanskje de fungerer:S:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...