Gå til innhold

Nedstemt og deprimert etter å ha fått hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg nedstemt og deprimert - noe av det er nok relatert til andre ting i livet, men jeg tror at en stor del må tilskrives hormonspiralen... Sexlysten er det så som så med. Kviser har jeg og.

Andre som har opplevd lignende? Forsvant disse plagene etter at du tok den ut?

Jeg har bestilt time for å få tatt ut fandenskapen...

Fortsetter under...

Kjenner meg sååååå igjen. Har blitt temmelig deprimert etter å ha satt inn hormonspiralen. Har heldigvis ikke kviser;-)

I tillegg har jeg andre plager relatert til underlivet, kløe og svie. Klarer nesten ikke ha samleie med mannen min lenger fordi det svir så jæ.... etterpå.

Har ringt gynekologen og hun skulle ta kontakt i morgen. Blir nok til at jeg tar ut min også. Håper det blir bedre etterpå.

Leste at depresjon var en sjelden bivikning, men noen må jo ha sjelden bivirkninger også....Er vel oss det da;o

Hallo

Kor lenge har dere hatt spiralen?Eg har hatt min i snart to år til sommeren.Men eghusker at kort tid etter så vart eg så nedfor.Det gjekk jo over,men no føler eg meg så irritabel,og lite trivelig med særlig mannen min,ein sånn irritasjon uten skikkelig grunn.Og sex lysten er ikkje så alldeles på topp.Men så toler eg jo lite av hormon preparater og.Og kva skal eg då bruke?Kondom igjen??Er så vanskelig dette!!!!!!

jeg har hatt min spiral siden november. har alltid gått på p-piller, tåler det godt. Men, jeg så en mulighet til å slippe mensen noen år;o

Ser litt dårlig ut det nå....

Sexlysten er så og si bånn i bøtta. Kjedelig for oss begge. har bare vondt delvis under og mest etterpå.....

Er spent på hva gynekologen sier i morgen.

Hei

Prøv kobberspiral istedenfor, ingen hormoner. Litt lengre og mer mens, men ingen hormoner å deppe for. Jeg har reagert med depresjon og kviser på både ulike p-piller og minipillen conludag tidligere, så for meg var det ikke aktuelt å sette inn hormonsprialen.

Annonse

Hei

Nå har jeg snakket med gynekologen og hun sa jeg kunne prøve å smøre med Daktacort to ganger om dagen for å se om det kunne hjelpe på kløe/svie.

Angående det å bli mer deprimert etter å ha satt hun hormonspiral sa hun at det var uvanlig og anbefalte meg å vente med å ta den ut. Som hun sa, det er mange som blir ekstra deppa om vinteren og vi har faktisk hatt en veldig tøff vinter med flytting og mye!!!! sykdom på begge barna.

Det at jeg har veldig ubehag i forbindelse med samleie syntes hun var litt rart og ville gjerne at jeg skulle få sjekket det nærmere etter påske.

Nå prøver jeg i allefall den kremen, så får vi se hvordan resultatet blir.

Ser at en anbefaler kobberspiral, det er ikke aktuelt for meg. Ønsker i grunn å slippe mensen, har ikke hatt den siden jeg sluttet å blø etter at jeg fikk hormonspiralen. I tillegg var det så jæ... vondt å få satt den inn at jeg har virkelig ikke lyst til å gjøre det en gang til;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...