Gå til innhold

bare vi som ikke har noen skikkelige matrutiner ennå?


sjettejuli

Anbefalte innlegg

snuppa er fremdeles puppoman, og foretrekker dette fremfor fast føde. Jeg har ingen faste klokkeslett mht fast føde, men hun får alltid tilbud om grøt rett etter begge dagslurene sine. Noen ganger spiser hun tre skjeer, andre ganger nesten en hel porsjon (sjelden!). Hun er veldig glad i brød, men klarer ikke svelge den minste brødbit uten å brekke seg, noe som er synd. Middag har hun ikke sansen for ennå, får smake på det meste. Vann syns hun er ok, men er alltid veldig stressa i forhold til koppen.

Hva kan jeg gjøre med rutiner+få henne til å spise mere MAT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noen som så og si fullammer til de er ett år, det går fint det. Helt stuereint å fullamme til de er 9 mnd.Men skjønner jo frustrasjonen din.

 

Du prøver jo da, det er jo det viktigste. Rutinene kommer av seg selv etterhvert, er jeg sikker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg litt rutine, men skulle hatt mer. Han får mme til frokost, grøt til lunch, mme,mme og til slutt grøt før leggetid. Har akkurat funnet et middagsglass han liker, men vet ikke helt når jeg skal gi det. Han drikker ingenting ved siden av grøten og middagen, så da får jeg ikke i han nok væske hvis han skal spise så mye fast føde før han liker vann.Han brekker seg og spyr om han får vann. Så sa hs at han kunne begynne med tre måltider med grøt, men det går jo over 4t før han vil ha mat igjen etter et grøtmåltid, så da blir det vel også for lite av en dag....døgnet har ikke mange nok timer, siden han sover over halve døgnet hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips med brødskive: Gi ganske store biter. Da finner dem lettere ut at dem på tygge først å setter ikke så lett i halsen.

Øvelse gjør mester ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Har heller ingen faste matrutiner enda. Karsten var langt over 6 mnd før jeg fant en grøt som han i det hele tatt ville spise. Og når vi så hadde begynt å komme opp i nesten full porsjon på morgenen så ble han forkjøla. Nesten frisk og nesten full porsjon igjen, så kom tennene... Nå er han frisk igjen, men nå har han lagt seg til den vanen at han pupper MASSE på natta. Skal begynne i natt med å prøve å tilby vann enkelte ganger. Sist natt ammet jeg 7 ganger fra 18-06...

Har skrevet opp en "dagsplan" for hvordan jeg vil ha det med mat. Skal forsøke å kutte ut litt amming på natten og så prøve å gi fast føde på dagtid etter den planen jeg har satt opp. Har funnet to middagsglass som han godtar. Så jeg skal nå forsøke å gi grøt - frukt - middag og så pupp før de to lurene på dagtid og før sengetid...

Regner med at vi ikke får det til sånn umiddelbart, men nå har jeg i hvert fall en plan å jobbe mot... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...