Nr-2-i-magen Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Det er mangen tråder ang. vasking av babytøy. Men de fleste omhandler vaskingen av ny innkjøpt babytøy. Jeg lurer litt på vasking av babytøy til vanlig. Altså når babyen faktisk har brukt babytøyet. Er litt forvirret av hva vaskepulver jeg skal bruke. Ettersom jeg har lest noen ganger nå at folk bruker milo. Tenker meg at det blir litt dyrt i lengden. Jeg selv klør en lett når klær er vasket med for mye eller feil vaskepulver. Men med bruk av blenda sensitiv og ekstra skyll. Så klør jeg ikke. Kan jeg da gå utifra at Blenda sensitiv og ekstra skyll er godt nok for babyen også? Hvordan deler dere inn skittentøyet? - Mørk farga klær (svart, rødt, dongri) - Lys farga klær (babyrosa, babyblått og andre helt lyse farger) - Hvitt Eller - mørke klær - lyse klær (lyse farger og hvitt)
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 ville gått for blenda sensitive jeg. Jeg tror jeg kommer til å dele inn i mørkt og hvitt, stort sett. Er det noe jeg er ekstra "redd" for så får jeg heller kjøre et kortprogram å vaske det for seg selv eller no...
Nr-2-i-magen Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2007 Men i den maskinen du tar hvitt har du de lyserosa eller lyseblå klærene med der? Eller må alt være helt helt hvitt ?
2 gutter og 1 jente Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 jeg deler inn i lyst og moerkt jeg. Regner med aa faa lite flere lysvasker naar det blir babyvasking. selv bruker vi tydeligvis mest moerke klaer.
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 Nei det gjør jeg nok ikke... Spørs om det ikke heller blir, hvitt, div (dvs rosa eller andre ymse farger) og mørkt! hehe nå ble svaret plutselig helt annerledes enn det første... Ikke tenk på det )
2 gutter og 1 jente Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 og ang vaskemiddel kommer jeg til aa bruke flytende blenda sensitiv. Er den vi bruker naa ogsaa da jeg lett kloer av andre vaskemiddel.
ninsoer Skrevet 19. mars 2007 #7 Skrevet 19. mars 2007 d kommer vel annpå om d er klær du kan komme til å farge av eller ikke..
tina 79:) Skrevet 19. mars 2007 #8 Skrevet 19. mars 2007 Milo skal du bare bruke på ull og silke, det er ikke nødvendig å bruke Milo på andre ting! Jeg ville delt klesvasken i lyse og mørke klær. Vasker Mannen min sine lyseblå skjorter sammen med hvite ting, og det går helt fint!
Faylinn Skrevet 19. mars 2007 #9 Skrevet 19. mars 2007 Foreslår at du bruker Neutral vaskepulver. De har en for farge, en for hvitt tøy, og for ullplagg. Helt uten parfyme etc! Jeg tåler slikt dårlig selv, så jeg har brukt Neutral i mange år. Jeg har tre skittentøysdunker for klær: svart, farget, samt hvitt og veldig lyst beige. Har enda ikke hatt en misfarging. :-) Babytøyet kommer til å havne i de samme dunkene.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 19. mars 2007 #10 Skrevet 19. mars 2007 det du ikke klør av kan du godt prøve til babyen... Det går sikkert bra. Vi fordeler klær slik: Mørk vask (bukser, gensere, mørke hånkler) Lys vask (bukser, gensere, lyse hånkler) "hastevask" (undertøy, topper, t-skjorter, bodyer og bukser til baby) Dette er tøy med førsteprioritet i forhold til de andre klærne.
Xenaen Skrevet 19. mars 2007 #11 Skrevet 19. mars 2007 Heia! Jeg for min del vasker alt av babytøy på langprogram 60 grader. Med lite vaskepulver (uansett type) og ikkeno skyllemiddel. Jeg deler slik som mørke klær og lyse klær for seg, men ikke hvitt utenom, det har gått helt fint. Har forresten før fått kritikk fordi klærne liksom skal bli ødelagte av å vaskes på for høy grader, men det har ikke vært min erfaring. Klærne har holdt som bare det. Ull vasker jeg såklart på ullprogram og med milo (liten mengde her også)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå