Gå til innhold

gravid


Mirakeljenta08

Anbefalte innlegg

hei på dere. følerfor å være anonym nå. lurer på om det er noen fraa julidamene som er gravid. jeg har akkurat testet positivt å det er et eneste kaos i hode mitt. gleder meg veldig men 2 så tette huff. håper jeg klarer det. noen som har noen godeord til meg trenger det. elskergutten min over alt på den jord. å vet jeg kommer til å elske nr 2 lile mye men var litt tett å få to. flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

klarte så klart trykke på nicket. men men håper på gode ord. jeg er virklig glad men er vel litt sjokka. håper en klarer det. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør jo ikke noe om du ikke er anonym da:) Gratulerer så mye forresten! Dette klarer du! Mamma fikk brødrene mine med 13 mnd mellomrom, og det gikk bra det sier hun! også sier man jo også at det er lettere med baby nr 2, for da har man jo erfart det hele en gang før:) Har lyst på en til jeg også, men mannen holder igjen litt:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer da :o) Dette kommer til å gå kjempe fint. Jeg er ikke gravid igjen....enda:-) Har tenkt veldig mye på å prøve på en til i det siste,så vi får se hva det blir til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

 

Nå har jeg bare ett barn, men jeg har jo hørt andre fortelle at den største overgangen er fra null til ett barn, ikke fra ett til to barn. Tenk så nær hverandre de kommer til å være når de blir eldre da! Jeg og broren min har halvannet år mellom oss, vi har alltid hatt et nært forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Du er ikke alene: Jeg er allerede 2,5 mnd på vei, og hadde akkurat samme kaotiske tankene i hode da vi først oppdaget det.... Måtte ha en del dager på å tenke litt for og imot hva vi skulle gjøre. Jeg var inne på tanken på å ta abort, men etter å få tenkt oss litt om og undersøkt hvordan det ville bli økonomisk for oss, bestemte vi oss for å få dette barnet. Jeg vil i hvertfall få det samme utbetalt som jeg har nå så lenge jeg starter igjen 100% i stilingen min før ny permisjon begynner. Hvis jeg skulle bli sykmeldt siste mnd. gjør det ikke noe for pengene sin skyld, heldigvis. I tillegg trenger vi ikke barnehage til snuppa fra høsten, så vi vil få kontantstøtte for henne. Vi vil derfor få bedre råd med to tette faktisk!! Ikke det at det er grunnen til at vi beholder det, altså, men synes det er viktig at økonomien går rundt!!!

 

Vi ønsket oss to barn uansett, men ikke så tett da i utgangspunktet, men vi kom fram til at abort egentlig ikke var noe alternativ. Er nå glad for valget vi har tatt. Har akkurat fortalt venner og familie den store nyheten i helga og den ble godt mottatt, selv om bestemor nok syntes det var litt vel tidlig, "Men det er deres valg" sa hun...

 

Har stor forståelse for tanken du har, og du må bare ta deg god tid og tenke over situasjonen, og undersøke ev. økonomi hvis det kan bli et problem. Jeg henger deg ikke ut hvis du velger å ta det bort, men det må i hvertfall være godt gjennomtenkt så man ikke angrer seg!!!

Lykke til uanset hva du måtte velge å gjøre!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann, og gratulerer :o)

 

Jeg er ikke gravid, men jeg har ei venninne som fikk en sønn 2.juli og som er 16 uker på vei med nr 2! :o) Det blir ca 13 mnd mellom barna, du kan tro hun ble overrasket over positiv test (hun har prøverørsbaby!)

 

Det ble seff et voldsomt sjokk, og hun var absolutt ikke klar for ny graviditet ettersom hun hadde voldsom bekkenløsning og en hard fødsel (det sto et kriseteam med leger klare utenfor døra til fødestua på slutten, det begynte å haste med den vesle pjokken).

 

Nå som hun har blitt fortrolig med tanken så elsker hun den ufødte babyen like høyt som sønnen hun har, for nå vet hun hva hun får :o) Så jeg tror dette kommer til å gå veldig bra bare det får sunket litt mer inn.

 

masse lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen hjertlig takk for alle gode ord, det varmer så utrolig. blir nok ikke aktuelt med abort men vil skjekk hvordan det blir øknomisk. vi har gos økonomi så tror det går bra. er jo helt i himmelen av gleede. tror set kommer til, å gå bra altså. men kaoas i hode. dere er gode å ha. kan prate med dere om alt. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, gratulerer til deg. Nesten misunnelig jeg da som har lyst å lage en til allerede. Men mannen min vil vente. Så siden jeg ikke fikk lov til å få en til nå så venter jeg like greit til neste sommer, kanskje. Men har hatt ønske om 2 tette jeg da siden barn på 2 og 3 år er i trassaldern og ganske sjalu så det tror jeg er værre enn 13 mnd imellom. Kanskje jeg lager en til sommer alt jeg og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse:-) Tror dette kommer til å gå kjempe fint. Har med to års mellomrom, og ser allerede nå hvor mye glede de har av hverandre, det kommer dine også til å ha da.

Ønsker dere lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten :-) Det synker nok inn etterhvert som dere får fordøyd nyheten. Selv har jeg veldig lyst på to tette - og det har igrunn mannen min også, men så har jeg veldig lyst å få jobbe litt også, var så mye sykemeldt i forrige svangerskap at jeg savner kollegaene mine og jobben ;-) Så jeg kommer til å jobbe ei stund før vi prøver på nytt, hvis ikke det 'skjer' av seg selv da :-) (hehe, jeg er klar over hvordan man lager barn ja!) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Ser de andre har skrevet så mange gode ord til deg, så jeg bare signerer dem, jeg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditeten!!!

De andre har sagt så mye før meg, så bare føyer meg inn i rekken av de gode ordene jeg også!

 

(kjenner misunnelsen brer seg også faktisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye :) dette går helt sikkert kjempe bra!!

Fikk litt lyst på baby igjen jeg også nå, men vi er enig om å vente en stund til.( har enda de første harde månedene i minne, hehe) Kanskje vi prøver på igjen neste sommer :)

Alle sier jo at nr 2 er mye enklere enn nr 1, så jeg gleder meg til den gangen jeg kan si jeg venter nr 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. tusen takk for alle de varme hiilsene, det hjelper voldsomt. gleder meg veldig men lurer på hvordan det blir å ha 2 barn. håper virklig jeg strekker til(tror det). alt ordner seg når disse humørsvingningene gir seg. tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...