Gå til innhold

13 mnd gammel gutt som starter dagen kl 0500!!!

Anbefalte innlegg

Noen tips??

Orker ikke dette i lengden når jeg nå har begynt å jobbe.

Han legger seg ca 1930 og sover natten igjennom til 0500. Har flyttet leggetid fra 1830-1900 til 1930 og det hjalp en liten periode, men nå er det pån igjen. Han er jo drit trøtt allerede kl 0730-0800, men prøver å ikke la han sove før nærmere 0900-0930. Han sover 2 ganger i løpet av dagen på ca 1,5 timer til sammen.

Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Fortsetter under...

Heisann :) Har hatt akkurat samme problem. Har ei jente på 10 mnd. som lenge starta dagen kl.5.................. Uansett om eg la ho 18.30 eller 20.. Det som har hjelpt oss er å berre la ho ligge i senga. Samme metode som folk som ikkje får ungane til å sove om kvelden.. Inn kvart 5.minutt og legg ho ned.. Då sovna ho til slutt og sov kanskje ein liten time til (tok lang tid før ho sovna første dagane) Tok ei veke med dette styret ca og no er klokka STORT SETT (bank i bordet) rundt 6/ 6.30 før ho våkner og er klar for å stå opp :) LYKKE TIL!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 3 uker senere...

Er du sprø, vende en tretten måneder gammel unge til å få mat midt på natta! For fem er midt på natta. Vi har samme problem med vår sønn på 7 mnd. Han har ikke spist mat om natta siden han var seks uker og ser ingen grunn til å begynne med det nå. Vi lar han ligge til 630 før vi tar han opp, har definert at dagen begynner da, og han finner seg i å ligge til da, men han er våken fra fem og prater og jodler, og dermed er jeg også våken...

Skal prøve å få han til å sove mindre om dagen, tror kanskje det kan hjelpe.

• 2 uker senere...

Annonse

Hei. Vi har en datter på 12 mnd. som vi har vært konsekvente med hele tiden. Men for noen uker siden skled det ut da hun våknet på natta. Vi er begge i full jobb og trenger hver time med søvn, så vi valgte den letteste utveien: melk når hun våknet klokka fem. Det var ikke lurt. Hun våknet bare tidligere og oftere, og vi var helt utslitt inntil sist helg. Da tok mor i huset, altså jeg, tak i problemet og viste hvem som egentlig er sjefen. Jeg forberedte meg på noen våkenetter og første natten lot jeg henne rett og slett sutre litt. Tok henne ikke opp. Var bare innom og sa bestemt at nå var det natta og mamma er like i nærheten. Hun var trøtt som en dupp og hylte etter flaska. Gav henne vann på en sånn liten koseflaske hun har. Den gikk rett i gulvet. Jeg forholdt meg rolig, ble ikke sinna. Bare satte den på nattbordet og sa at da ble det ikke noe. Ignorerte altså alle hennes forsøk på å få meg i kne. Høres brutalt ut, men datteren vår er ikke dum, så hun skjønte tegningen allerede da. Vi klarte oss med den ene natta, andre trenger lengre tid. Men det funket for oss. De tre siste nettene har hun sovet til syv. Det skal også sies at jeg har fått barnehagen med på hvor lenge hun skal sove og hvor mye hun bør spise. Jeg har også regulert mattidene hjemme slik at hun alltid er mett og rolig når hun sovner. Legger henne også en halv time tidligere enn før fordi hun våknet i tide og utide når hun var overtrøtt. Pass på at hun får nok søvn også på dagen. Overtrøtte barn sover dårligere.(Tips fra mamman min som har oppfostret tre barn) Dette hjalp oss. Håper det kan fungere for andre.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...