Gå til innhold

noen andre som er som meg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke offisielt tilhørende på "Bli gravid" enda, men tenker mye på det. Har ett barn fra før som er 11 mnd, og har mistet 2 (1 MA og 1 SA) tidligere. Problemet mitt er at selvom jeg kanskje etterhvert kunne tenke meg et søsken til min lille gutt, så er jeg også redd for å ikke få et friskt barn. Tror det har en sammenheng med at jeg har mistet 2, og dermed tror at det er et tegn på at jeg ikke skal få flere..

Men er det bare jeg som tenker sånn? Vil gjerne bli en positiv prøver etterhvert som ikke sliter med sånne vonde bekymringer. Hvordan tenker dere andre som har mistet før? Andre som er litt som meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Jeg har selv hatt en SA tidligere i år, har ingen barn fra før. Jeg tror sånt skjer pga at egget ikke er levedyktig. Prøver å ikke tenke noe mer på det. Skjønner at du er bekymret pga at du har mistet to ganger. Det var fryktelig trist når det skjedde med meg også, men samtidig synes jeg det var greit at det skjedde så tidlig som det gjorde (7 uke) når det likevel var noe galt med egget. Det er veldig mange som mister tidlig i svangerskapet, og det er sjelden det er noe galt med oss av den grunn. Du får prøve å tenke positivt fremover, ikke bekymre deg!! og ikke skyld på deg selv!! Det er ikke uvanlig å miste, og grunnen til at man mister er i 99% av tilfellene at det er noe galt med egget i utgangspunktet! Håper dette var en liten trøst, jeg har en pause akkurat nå, men skal prøve for fullt igjen etter påske er planen. Kanskje du også er prøver her inne da? Hadde vært kos:o) Klemmer fra meg!

Skrevet

Hei du!

jeg har lest at selv hos de parene som blir utredet fordi de har hatt flere aborter (habituell abort), så er det bare 6% som har genfeil som fører til abortene! Det vil si at det er veldig sjelden en slik sammenheng!

Jeg forstår godt tankene dine, men tror ikke du har så mye faglig støtte for de, om du skjønner. Sannsynligvis har du vært uheldig to ganger, og heldig en gang. Det er jo mer enn mange kan si:)

Er ikke meningen å være kynisk her, altså, mener egentlig å trøste deg! Håper du klarer å få ro i hjertet for at det kan gå bra for deg en gang til! Du er i alle fall hjertelig velkommen inn hit til oss prøvere:)

Skrevet

Hei hei.

Har selv mistet mange ganger (5 sa)

og tror jeg er gravid igjen :) svaak strek i dag, får se om den blir sterkere de neste dagene.

det jeg egentlig skulle frem til: vi er ikke bekymret for at barnet vi til slutt kommer til å føde ikke vil være friskt.

Er ferdig med utredning ang. habituell abort, og ikke noe galt med noen av oss :)

du har jo et friskt barn fra før av, det gikk bra den gangen, så hvorfor skal det ikke gå bra neste gang?

selvfølgelig kan man ha uflaks, men utifra det jeg har fått vite av leger, så er det fordi det allerede ligger en grunnleggende feil eller to i dna eller kromosomene.

håper du snart blir prøver, og klarer å slappe av :)

Skrevet

tusen takk for kloke svar fra dere alle tre :) jeg skal prøve å bare tenke positivt fremover, så får vi se om det blir noe prøving etterhvert. Foreløpig beholder jeg nok prevensjonen. Føler jeg må gjennom en liten tankeprosess før vi evt, prøver igjen. Vil gjerne starte med helt blanke ark uten å være så veldig bekymra når vi tar fatt på prøving igjen. Greit å legge ting bak seg først føler jeg. Nå skal jeg kose meg med vår lille sønn frem mot sommeren, så får vi se :)

Ønsker dere alle lykke, lykke til. Håper det klaffer for dere så fort som mulig! Jeg kommer nok til å følge litt med her inne fremover :) Er jo så kos å lese om alle nygravide...

Klem, klem

Skrevet

håper streken er sterkere ved neste testing, Lioevr 14pp :) lykke til :)

Skrevet

Jeg har en venninne med var gjennom 8 (!!!!) SA'er, før hun fikk to friske og fine barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...