Gå til innhold

Juni: sier deres babyer noen ord?


gutt060606&jente010110

Anbefalte innlegg

her er det ikke kommet et eneste ord!!er mest sånne høye skrikelyder, og babling. i går begynte han å si "dadadadadadadada" ...er ikke ment til noen av oss ser eg. sier deres babyer noe?=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som du ser på et innlegg lenger ned har Mathias akuratt begynt å si hade (ade) :) Sååå herlig. Og det kom helt uten forvarsel.

 

Han har sakt hei en gang, men ikke etter det.

 

Ellers er det bare dadada, auauau, bababa og annen bablin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei her er det ingen ord enda...han sa en gang i tiden mamamamamamam men ikke rettet til meg....:( han har sagt dadadadadadadadad lenge nå og har ikke utvidet sitt "vokabulær":) hihi...han sier pabapapababa litt nå da...men heller ikke det rettet til pappa`n...og sier til tider ei som kan forstås som hei i noen situasjoner......så...nei ingen rene ord her...:) kommer nok i tide det som alt annet:) håper jeg:) hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlotte sier "Pus(j)" og vet at det betyr katt, men vet ikke at det bare betyr katt (hvis du skjønner). Sier ikke mamma og pappa, men i går krabbet hun etter meg hele dagen og sa "nan". Sier det bare hvis hun er helt desperat etter å komme til meg, feks for å få pupp. Tror det er normalt at de ikke snakker så veldig mye enda, for å si det sånn! ;-)

I dag lå hun og "leste" i boka si om ulike dyr og bablet og lagde små, rare dyrelyder sånn som jeg pleier når jeg leser for henne. Er vel sånn hun synes det høres ut! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mamma, bappa, dadda, gagg-gagg-ga. er vel de ordene som "alle" andre sier!!! joda.. avog til sier han beeeee når jeg holder opp bamsesauen som han ELSKER...og jeg har sagt bææææææææææ først!! hehe..kanskjer bare tilfeldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakob sier bare ett ord helt konsekvent, og det er "Pappa". Spesielt om morgenen, når han har våknet og vil bli tatt opp av senga (og jeg ligger og psyker meg opp til å stå opp), ligger han og roper på pappa. Han elsker nemlig å leke med pappa om morgenen.

Han sier mamma også, men ikke så ofte.

 

Ellers har han begynt å rope "A!" til folk, og forventer at vi skal svare "A!" tilbake. Jeg tror det betyr "Jeg ser deg, ser du meg?". :D

 

Han er mye senere enn søstra, som var nesten ekstremt tidlig til å snakke. Hun sa mange ord da hun var 8 måneder, og hadde til og med begynt å si "nei" til ting hun ikke ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som de fleste andre så sier hun mamamama og dadadada,men hun sier bevist pus(hun blir helt vil når hun ser katten vår),se og deh(der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...