Gå til innhold

November: Bæresele/sjal


Storebror & Lillebror

Anbefalte innlegg

Bruker dere det?

Jeg fikk låne babybjørn bæresele av en venninne. Og bruker den mer og mer. Leon koser seg mye mer i den når han er våken, enn nedi vogna. Han blir helt stille, og kikker rundt seg med store øyne og ser veldig fornøyd ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker bæresjal (siden fødselen). Det er helt genialt... Det er ofte den eneste måten for at han blir rolig... vi bruker sjalen minst 2-3-4 timer per dag, hver eneste dag. Han koser seg masse, og det er så godt å sove på mamma ;)

Jeg anbefaler det sterkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ergo bæresele nesten hver gang vi går ut nå. Har nesten byttet helt ut vognen med den. Malaika sover mer i bæreselen enn når hun ligger i vognen. -Og så er det ikke så spennende å ligge flatt i en vogn lengre heller da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ping - som også hører til heri nne på November, åpnet opp dørene for en helt ny verden for meg! Jeg ble med henne på bæretreff, og fikk prøve litt forskjellig. Frem til dette har jeg brukt babybjorn, men den fikk jeg litt vondt i ryggen og skuldrene av. Men sjalet!!!! Det er superlett å ha Lillejenta i det!!! Ingen belastinig for hverken henne eller meg, jeg går laaaaaang turer med henne i det hver dag nå! Hvem skulle trodd det? Med min dårlige rygg!

 

Har da vevd sjal. Og skal kjøp mei tai - for de kan en bruke på ryggen også, og mannen har lyst på noe å bære i. Sjal blir litt femi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører flere sier det er så bra med sjal! Hvor har du kjøpt sjalet? Var det dyrt? Jeg var inne på tettinntil.com, men det er litt greit å høre andres erfaringer med de forskjellige sjalene før jeg evt. kjøper et. Var det der du fikk info om bæretreff også?

Jeg er har vært ganske fornøyd med babybjørnen, men han begynner allerede å bli litt stor til den. Og, som du sier, er det litt belastende på ryggen i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mitt på lotusbarn.com, og det kostet 750 med postoppkrav. Litt dyrt, men helt klart verd det!!! Har et fint i ensfarget vinrød med vevd mønster liksom... mamastips.piczo.no hvis du vil se!

 

Jeg snakker med ping på msn, og hun inviterte meg med og la igjen en link til bæretreff på sørlandet inne på tettinntil. Det var så moro, for jeg kjente en av de andre jentene!!!

 

Først tenkte jeg at det var litt for hippi for meg, de fleste på tettinntil bruker tøybleier og tar stilen helt ut på en måte - visste ikke om det var noe for meg, men så tenkte jeg pytt - hva har jeg å tape? Og i det sekundet jeg fikk vevd sjal med jenta inni så ble jeg frelst!!!

 

Prøvde elastisk også, men for jenta var det litt klaustrofobisk da hun helst vil sitte og kikke masse :-) Men vevd kan du bruk så lenge du orker - til 3 år kanskje, bruke på rygg og mage, med ansikt inn eller ut. Og sovner de, er det bare å dra opp en tøybit som støtter hodet godt inntil deg.

 

Mei tai er som bb, bare med knytting og litt bedre med tanke på belastning og støtte. Men det bra er jo at en kan ha den på ryggen, og at de er skikkelig kule i designet! Mannen vil ha en flammemønstret :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det så veldig fint ut! Så ut til at jenta di likte seg også :)

Kanskje jeg skulle vurdert det. Er det forholdsvis enkelt å ta av og på, og å bruke på forskjellige måter? Eller er det litt "obligatorisk" med bæretreff/bærehjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bildeserier med knytting på tettinntil. Jeg ble vist av en bærehjelper en gang, også prøvde jeg alene en gang mens hun så på, og da kunne jeg det! Det eneste viktige er å stramme godt! Jeg synes det er lett nå, og bruker 1 min på å få det på.

 

Kjøper du sjal følger det vanligvis med et hefte med knyttemåter, jeg fikk cd med film i tillegg.

 

Jenta mi ELSKER det!!! Hun kikker på verden, og sovner som en stein! Det er så vittig, når jeg tar fram sjalet så lyser hun opp i et kjempe smil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig kjekt ut!! Vi får se om vi kanskje må skaffe oss noe sånt.. vesla liker ikke babybjørngreia, men jeg har veldig lyst å bære rundt på henne.. det ser så koselig ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BigMama, så flink du er til å spre bæreglede! Gikk t/r skolen med elastisk sjal i dag, han skal jo se på alt da! Håper Girasol sjalet kommer i morgen...

 

Mini-me: hvor bor du? Bæretreff er genialt for å prøve før du evt kjøper. Du vil bli sjokkert over forskjellen på BB vs for eks. sjal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...