Gå til innhold

Nei nå gir jeg snart opp

Anbefalte innlegg

Nå har vi prøvd oss på enda et grøt måltid. Etter to ts snur han hodet bort og nekter å ete mer. Vi som har holdt på siden etter jul. Fant en grøt han likte også.... Middag bare fnyser han av. Brødmat er litt interesant men ikke mer en det.

Kanskje jeg bare skulle kutte ut all mat noen uker og prøve igjen da. Måtte det med den eldste mi, hun ville ikke ha noe som helst før hun var 8 mnd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8688944-nei-n%C3%A5-gir-jeg-snart-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt det på nøyaktig samme måte, hvis det er en trøst;)

Ingeborg spiste grøt med liv og lyst ca en uke etter fylte 6 mnd, så var det stopp. Da ble det fullamming igjen til hun var 7 mnd, og nå har hun spist litt grøt igjen i en uke. Blandet inn litt malt, og da ville hun ha den... Merkelige unger, altså;)

Ikke gi opp det ordner seg snart... Oscar begynte å spise for litt under 3 uker siden, første uka ville han ikke ha noen ting bare spruta det ut. Så kjøpte jeg sånne Aventi skjeer og da ble det litt lettere, og så gir jeg litt av skjeen med grøt og litt med frukt og da sklir det ned... Far var flinkere enn meg, tror nok at det var fordi han tidligere har matet fysiskhandicapete, litt samme problemet at tunga hele tiden er i veien. Nå sluker han både grøt og middag og pupp, så hvordan vekten blir etterhvert er ikke godt å si... :-)

Her glir alt ned på høykant, så har ingen erfaring selv.

Men hs anbefalte å slutte å gi mat en periode dersom babyen gav beskjed om at han ikke ville ha, og heller begynne helt på nytt om noen uker..

Kan bli slitsomt å fullamme igjen, men er kanskje verdt det i det lange løp...?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...