Gå til innhold

Gravid i Tyskland

Erkrath

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har akkurat flyttet til Düsseldorf og lurer på om det er flere norske i området - med eller uten barn? Har et barn på 1,5 år og venter nr 2 i august!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

joda, det er noen av oss, men veldig spredt utover i landet. Jeg er imidlertid rundt hjoernet, i Koeln. Har termin om 4 uker - mitt foerste barn. Er i "Mutterschutz" allerede og gaar mest hjemme og kjeder meg. Hva gjoer du i Duesseldorf da?

Skrevet

Er i Tyskland for en 2-års periode i forbindelse med samboer`n sin jobb. Og du? Så deilig med bare fire uker igjen, det blir spennende!!! Føder du på privat eller offentlig sykehus? Foreløpig gjør jeg ikke så mye her nede, har planer om et tyskkurs etter påske, det er absolutt nødvendig... hehe!!!

Skrevet

Har bodd i tyskland siden 1999, kom pga gode jobbmuligheter og har blitt siden. Bodde foerst i Frankfurt, naa i Koeln. Om sykehuset er privat eller offentlig vet jeg faktisk ikke - det er heller ikke saa viktig, det avgjoerende er om din personlige sykeforsikring er privat eller offentlig. Min er privat - det loenner seg, ihvertfall hvis du ikke har tenkt aa bli gammel i dette landet.

Tyskkurs er absolutt aa anbefale - spraaket er ikke saa veldig vanskelig og folk er stort sett hjelpsomme. lykke til iallefall med starten!

• 11 måneder senere...
Skrevet

Det er jo ganske lenge siden dette innlegget ble lagt ut.. men, jeg prøver...

Jeg bor i Aachen, og fikk en sønn i mai 2007. Bor der sammen med min Tyske samboer.

Hadde v'ært gøy å treffe andre norske mødre i området.

Vurderer også å bli gravid med nummer 2... Hvordan er oppfølging og fødsel i Tyskland, generelt??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...