3+et lite nurk Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Hei, jeg lurte på om alle her har søkt fødselspermisjon hos trygdekontoret? Når er fristen for dette og hva slags papirer skal man fylle ut og hvilke skal sende med som vedlegg?
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 De fleste steder tror jeg det holder å levere ca 1 mnd før termin...men ta en tlf til ditt lokale nav-kontor og hør. Du kan levere SENEST 3 mnd etter fødsel. Om du leverer på forhånd må du legge ved dokumetasjon på termin (legen din lager dette til deg), og lønnsforhold. Jeg tok kopi av de tre siste lønnslippene mine og mannen min sine, og leverte.. det var helt ok sa de. Arb.giver må uansett sende inn egne papirer på deg...
_Mita_<3 Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 hm.. du kan finne de på nav.no å printe ut.. det gjorde jeg.. så fylte jeg den ut (la med alle papirer, har mye papirer å dritt siden jeg gikk til arbeidstilsynet for sjefen sa meg opp.. alt tyder pgr av at jeg ble gravidså la med alle de der papirene..) Tok kopi av papirene som JM og legen alltid skriver på.. helsekortet el hva de kaller det.. dro ned til nav kontoret og ga alt sammen.. du burde søke i god tid.. like greit å få det unnagjort.. http://www.nav.no/page?id=1073743648 <-- så inn på Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon
snart3barnsmor:) Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 jeg har akkurat fylt ut skjemaet for krav om svangerskapspenger, skal sende det i dag, har termin 13. april. Sender skjemaet, kopi av siste lønnsslipp fra meg og samboeren min, og bekreftelse på termin fra legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå