Gå til innhold

Noen som tenker på navn??

Anbefalte innlegg

Hehe, jeg har allerede tenkt ut navn for barnet jeg vil ha i begynnelsen av 2009. Planen er å bli gravid om et år ca, så det er jo en stund til da!!!!!

Hvis det blir jente:

Nora

Ida

Emma

Emilie

Linnea

Har ei jente fra før, og hun heter Victoria:)

Hvis det blir gutt:

Adrian

Daniel

Sander

Johannes (hadde da blitt oppkalt etter besteforledre, oldeforeldre og tippoldeforeldre på begge sine sider).

Marius

Jonas

Preben

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8688190-noen-som-tenker-p%C3%A5-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åja....jeg tenker på navn!!! Vil bruke navnet til moren min, iallefall som mellomnavn, hvis det blir jente! Hun heter Elisabeth..

Ellers er det egentlig ganske vanskelig med navn! Er liksom så fjernt at jeg en gang (snart håper jeg!) skal få baby..

Guttenavn er vanskelig..vil gjerne ha et navn som starter på samme bokstav som samboeren min! Men i bunn og grunn syns jeg det er vanskelig å planlegge! Når babyen plutselig(eller endelig..hehe) er der, så passer den kanskje ikke navnet...men tenke på navn gjør jeg=)

Jeg tenker også en del på navn til min fremtidige lille... =) Det er så utrolig koselig!!

Er veldig glad i jentenavn med a- endelse=) Så høyt på min jentenavn-liste er ella, emma, alexandra, stella, Iselina, Thea, Leah=)

Guttenavn: Aaron, alexander, Niklas, Robin++

Vi og har vel navnene mer eller mindre klare - selv om vi selvfølgelig er åpen for at vi kan endre oss når vi har kommet så langt at vi får se den lille for første gang.. Men det er stor sannsynlighet for at vi kaller henne Ida Marie dersom vi får jente. Marie er mellomnavnet til både mamma og mormor, så det vil jeg bruke uansett..

Guttenavn er ikke helt bænkers enda - det står mellom to navn. Først tenkte vi Mathias etter bestefar, men siden det er så utrolig vanlig så har vi revurdert det litt. Etter all sannsynlighet blir det dermed Johannes - som også er et velbrukt navn hos begge slekter.

Ellers er jeg svak for:

Hannah

Noah

Jacob

Vilde

++ en drøss andre :)

Annonse

• 2 uker senere...

Akkurat nå liker jeg navnet Eline veldig godt, mens samboeren mener Kristine er finest. Guttenavn diskuterer vi heftig, men jeg liker navn som Henrik, Fredrik og Adrian.

Tror kanskje det blir så vi prøver til høsten:):) Tror min kjære også begynner å få lyst på barn nå... :) Derfor jeg tittet innom dette forumet. Men tør ikke å komme med en "offisiell" innmelding ennå da ;)

Hehe Navn begynt jeg vell og tenke på for et år siden tenker jeg, har ikke bestemt oss for noe helt fast ennå, men har noen ønsker. Martine var først høyest på min liste, men søsteren til min samboer har kalt sin datter dette så jeg må nok bruke et annet:(

Hvis jente:

Emilie

Kristine

Elin

Stine

Hvis gutt:

Marius

Kristian

Kjetil

Bjørnar

• 2 uker senere...

Vi har pratet om navn i et år nå selv om vi ikke skal prøve før tidligst til høsten :o)

Men sliter litt da, de nanvene samboeren liker best er kjempepopulære, mens jeg vil ha navn som ikke alle andre har... Men disse er vi iallfall helt enige om:

Guttenavn:

Martinus (etter bestefar)

Emil (etter oldefar)

Oliver (etter hans oldemor Olivia)

Theo

Fredrik (etter hans bestefar)

Jentenavn:

Tale

Alma (etter hans bestemor)

Melina

Benedikte

Kristine (etter min oldemor)

• 3 uker senere...

Annonse

Navnene jeg liker er :

Hannah Linnea

Hannah Elena

Linnea Elena

Hanna

Linnea

Selma

Elise

tommine

Adele

Ariana

Adriana

Guttenavnene er :

Theodor

Thomander

Leander

William

Nathaniel

Det er navnene jeg liker da :) Men det kan forandre seg..Typen liker ikke gutte navnene...Han liker navn som tord,jon,peter,trym...Det har ikke jeg helt sansen for!:)

Jeg har dilla på H-navn

Helene

Helena

Håvard

Heine

Herman

Henrik

I tillegg:

Ulrik

Leander

Aurora

Ida

Kornelia

Mye fint å velge mellom. Har to barn på H allerede, så vi får se om vi satser på å kjøre linja helt ut eller om vi legger inn noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...