Gå til innhold

Hersens bekken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter noe sinnsykt med bekkenet nå. Dette blir bare verre og verre. Er, sukk, 4 uker igjen til termin. Noen som har noen gode råd og tips til hva som kan gjöre den siste tiden litt lettere for meg med tanke på bekkenet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler masse meg deg. Om det hjelper...

Sliter med det samme, og i det siste har jeg merket at jeg har fått mer og mer irritasjon i symfysen. Plutselig andre ting som blir vanskelig, ikke bare å gå og å snu seg i sengen.

Men jeg har noen tips da..

Satenglaken i sengen (kjøp billig et som du legger under rumpa), slik at det blir enklere å snu seg. Samme funksjon som easyslide, men du slipper å vente på hjelpemiddelsentralen.

Kilepute eller annen skrå pute som du kan sitte på (har den under baken), dette gjør at du ikke sitter så dypt i stolen, og ikke klemmer i lysken.

Bekkenbelte! Det er gull verd! Holder bekkenet på plass når du skal gjøre ting som f.eks dra på shopping eller noe så enkelt som bare være ute litt. Er ikke så behagelig å sitte med, men når du skal gå og stå er det gull verd. - Pleier å løsne litt på den når jeg setter meg.

Bassengtrening eller bare det å sette seg i et varmt og deilig badekar! - Når musklene strammer som værst rundt bekkenet, så finner jeg masse avlastning i varmeflasker og et deilig varmt bad. Mannen min pleier å ha oppi noen dråper med lavendelolje og tenne stearinlys på badet. Så legger jeg meg oppi der og koser meg! - Etterpå så masserer han meg lett nederst i korsryggen og på hoftene/skinka. Det er som oftest der musklene låser seg. På innsiden av lårene er det også godt å løsne litt i musklaturen, så det kan være lurt å la mannen din ta å massere lett der ogå!

Gå tur og tøye godt etterpå! Det er vondt i starten, men etter en stund så får musklene varmet opp skikkelig også tøyer jeg dem godt!

Spesielt de dype hoftemusklene.

Skrevet

Skulle veldig gjerne ha tatt bassengtrening, men så har dessverre slimproppen gått hos meg for noen ukers tid siden, så det utgår dessverre. Men massasje skal jeg nok kanskje få mast meg til;-). Det hörtest godt ut.

Bekkenbelte hörtest ikke ut som noen dum idee. Har sett det på nett, men det finnes vel kanskje i butikk også?

Bare det å gå en tur til butikken tar knekken på meg, så tror ikke turgåing er noe jeg kan klare så mye av.

Skrevet

Akupunktur for symfysen, strekkøvelser for underliv og lyske, sklilaken og forsiktige bevegelser har reddet meg.

Skrevet

Hvor mye koster det for akupunktur? Og kan man få gjort det hos hvilken som helst akupunktör? Bor i Oslo.

Skrevet

Akupunktur koster 300,- timen. Man ligger 20 minutter med nåler. Men den første timen er det litt prating, og det koster mer. I Oslo har Klinikk Fjeld (Majorstua) og Balderklinikken (sentrum) godt rykte, mens jeg går hos Vibeke på Markveien Naturmedisinske på Grunerløkka.

Tror ikke alle akupunktører er gode på graviditetsakupunktur, så spør om det om du ringer andre steder.

Hvis du først velger å prøve bør du jo ta fødselsforberedende akupunktur også, det forkorter åpningstiden under fødselen! Blir bare noen nåler ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...