kanskje mamma Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Idag morges da jeg skulle på do oppdaget jeg litt blod på papiret når jeg tørket meg. Det var ikke mye, men heller ikke så lite at du er i tvil, blodet var brunrødt. Var på do for å tisse nå nettopp og da var det litt slimete brunt med på en måte litt slim, blodet var ikke rødt, men det brune som var var ikke mye. Har hatt en del vondt i rygg i det siste, vet ikke om det har noe med det å gjøre. Og tror jeg er ca 6-8 uker på vei. Har fått time til innvendig UL senere i dag. Men er det noen som har en anelse om dette er farlig?? Hva er det???
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Moen min sier at brunt blod (levret blod) ikke er farlig, men selv er jeg uvitende på det området.. Og.. 25% av alle normale svangerskap opplever blødninger. Syns ikke du skal ta sorgene på forskudd, alt er sikkert i orden. Lykke til, håper din lille spire fortsatt er på plass
adie Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 det kan være så mye..men er fornuftig av deg å sjekke opp i det!!!! å ikke bare la det ligge...bedere å være føre var!!!!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Ja det er ganske vanlig, så tror ikke det er noe farlig, men det er lurt å sjekke det opp. For man vet jo aldri, bare en lege kan si hva det er...Masse lykke til på UL idag!
kanskje mamma Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2007 Nå har jeg nettopp komet hjem fra innvendig ul på sykehuset. Vet ikke helt om jeg skal gråte eller gråte litt til... Doktoren kunne ikke se noe liv inni livmoren, men de sa at det kan være at jeg ikke er så langt på vei, dumme meg vet jo ikke sist jeg hadde mens, men tror jeg ble gravid i uke 8 eller 9. Det kunne også være at jeg kan være gravid utforbi livmoren, men det kunne de heller ikke si noe eksakt om ennå. Eneste positivet var at det var en sort liten prikk midt i livmoren som kan være ett foster, men det er også normalt å få viss man er gravid utforbi livmoren. Hadde litt væske utforbi livmoren og, men det kan og bety ett av to ting. Skal ta blodprøver i morgen og på torsdag for å se om det er stigning. Alt oppi huet mitt er helt totalt ras nå...hulk
LaPaysanne Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 Kjære kanskje mamma Ut fra det du beskriver, høres det ut som nøyaktig samme forløp som det jeg opplevde i uke 6. Fikk samme beskjed etter UL, og var nok like fortvila som deg, men det gikk bra! HCG-nivået steg, og uka etter så vi et lite,blinkende hjerte i denne prikken i livmora. Nå er fødselen like om hjørnet:-) Så det kan også gå bra. Lykke til!
kanskje mamma Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2007 Ååååå, nå ble jeg litt letta ihvertfall!! Så da kan det være ett håp? Jeg så jo selv att det var ett lite sort felt midt i livmoren, men som sagt så kunne de ikke si hva det var. Var det slik hos deg og? Og hvor langt på vei var du når det ikke viste noe på ul? Fikk du svar med en gang etter du tok den siste blodprøven? Jeg kan nesten ikke vente med å få alt overstått, det helt er forferdelig å være i denne uvissheten.
kanskje mamma Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. mars 2007 Oisann, det gikk visst litt fort i svingene her for jeg ble sa utrolig glad nå. Ser jo at du tok ul i den 6. uka, jeg er nok ikke kommet så langt som det tror jeg, men jeg nærmer meg nok 6 uker snart. Så da er det normalt at doktor ikke kan se noe på ul så tidlig? Ettersom jeg leser her kan de se både det ene og det andre ganske tidlig i graviditeten med noen folk.. Men er det virkelig sant at dere så ett lite hjerte som banket uka senere? Jeg skal til ul igjen om ca 12 dager. Var dette invendig ul du og tok?
LaPaysanne Skrevet 19. mars 2007 #9 Skrevet 19. mars 2007 Hei igjen Prøver å erindre nøyaktige datoer og beskjeder jeg fikk de dagene dette sto på. ** Fikk sporblødning (syntes godt på dopapiret, men det var ikke mye, og samme konsistens som du beskriver) da jeg var 5 uker og 4-5 dager på vei. Fikk time hos gynekologen min dagen etter, og hun tok innvendig ultralyd. Med hennes utstyr så hun absolutt ingenting i selve livmoren, og hun sa rett ut at dette nok var et svangerskap utenfor livmoren, og ba meg forberede meg på at dette ikke ble noe av. ** Hun sendte meg til sykehuset for videre oppfølging samme dag. Der oppe hadde de nok bedre utstyr, og fant en bitte liten fostersekk på 4 mm i livmoren, men altså ikke noe hjerte. ** Beskjeden jeg fikk da, var at selv om mange så hjerteaktivitet allerede på dette tidspunktet, var utviklingen så forskjellig fra person til person at det var umulig å si noe sikkert. Jeg fikk ny time til innvendig UL en uke senere, og jeg tok i tillegg to blodprøver der HCG-nivået ble målt. ** Konklusjon uka etter: HCG-nivået steg, og på ultralyden uka etter (da var jeg 6 uker og 5-6 dager på vei) blinket et lite hjerte som bare det i et litt større fosteranlegg. Kjære "kanskje mamma": Jeg kan jo dessverre ikke vite om det samme vil gjelde for deg - husk det. Grunnen til at jeg svarte deg, var at jeg fant så mange likhetspunkter mellom våre historier at jeg gjerne ville si til deg at det også kan gå bra! Det er nervepirrende dager, og følelsene kjører berg- og dalbane. Men hvis du klarer - prøv å ikke tenke det verste før du har fått svar på prøvene dine. Husk at vi begge er/var så tidlig ute at selv det beste ultralydutstyr knapt kan fange inn de bittesmå spirene. Jeg opplevde flere blødninger gjennom svangerskapet, og vennet meg etter hvert til at jeg er en av de som blør fra blodkar i skjeden og på livmortappen. Slimhinnene våre er så fulle av blod i graviditeten at det lett kan skje - men det forhindrer jo ikke at man får hjertet i halsen hver gang. Riktig lykke til med prøvene dine, jeg skal tenke på deg og krysse alle fingre jeg har for deg!
LaPaysanne Skrevet 19. mars 2007 #10 Skrevet 19. mars 2007 Nå skrev jeg nettopp et langt svar til deg, men noe må ha skjedd for det ble ikke lagret. Ser nå at ingen av forumene er blitt oppdatert siden i 21-tida, så jeg prøver å svare igjen i morgen dersom innlegget fortsatt ikke har dukket opp da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå