Gå til innhold

Har jeg grunn til å være nervøs?


Kristin-usikker

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 9+3 og var hos legen i dag. Jeg har vært veldig kvalm og gått ned ca 3 kilo siste to ukene. Han brukte et lite apparat for å høre etter fosterlyd, men fant ingen. Han sa det ikke nødvendigvis behøvde å være negativt.Men jeg fikk jo panikk! Når hører man fosterlyd på en sånn type sjekk? Han tok en del prøver og så skal jeg tilbake på fredag.. nå sitter jeg bare å er kjempe redd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at mange leger ikke vil prøve å høre etter hjertelyden før tidligst etter uke 12 fordi det er visst vanskelig å høre noe før det, og de vil ikke skremme moren unødvendig hvis de ikke hører noe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min førstefødte var jeg på første kontroll i uke 11. Jordmor sa da at hun ikke pleide å høre på fosterlyden for det var så vanlig at man ikke hørte noe. Så ofte var det mer til fortvilelse enn beroligelse å høre etter hjertelyd så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, takk begge to! Det var godt å høre.. skjønner det med at moren blir urolig om de ikke hører noe.. jeg ble jo helt på tuppa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig beroligende å høre.. Jeg ble sykemeldt uansett, så da får jeg prøve å spise og sove mye og håpe alt går fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos legen i dag og for moro skyld prøvde hun å finne fosterlyd, mulig hun fant noe, men var ikke sikker. Sa det egentlig er litt tidlig.

Jeg er 12+1 så ikke bekymre deg du!

Jeg synes det var helt fantastisk at jeg kanskje hørte babyen min idag, men det kan jo ha vært bare magelyder også...hehe

Lykke til på ny kontroll!!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Kjente skuldrene sank litt mer på plass nå! Skal ikke være enkelt å være gravid for første gang! haha, redd for alt! :)

Lykke til til deg også! Og grattis med babylyder (vi velger å tro det var det;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mye som surrer rundt i hodet i disse ukene!

Jeg går og fabler om tvillinger fordi magen er stor allerede, men det finner jeg ikke ut før på ul i mai...hehe

Dette går så fint skal du se!

Bare slapp av og nyt tiden!

Må ikke ta sorgene på forskudd!

I de fleste tilfeller går det faktisk bra!

 

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...