Gå til innhold

når begynner dere å vaske baby ting og

Anbefalte innlegg

Skrevet

sette sammen senga osv? sjøl så har jeg ti uker igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har også 10 uker til termin.. men har ikke noe klart enda..ikke kjøpt klær eller noe særlig med utstyr.. har bare vogna.."/

men håper på å få gjort mye de nærmeste ukene..syntes det begynner å bli tungt å gå rundt i butikkene...

Skrevet

da jeg ventet første mann hadde jeg alt greitt flere måneder før termin. Denne gangen er jeg litt mer avslappet i forhold til dette og ventet til jeg gikk ut i permisjon 3 uker før termin med å ordne ting.Greitt å ha noe å gjøre de dagene gutten er i barnehagen også.

Skrevet

Tenkte å vente til rundt uke 36-37 med å vaske ting og sette opp sengen. Selve sengetøyet kommer jeg så klart ikke til å legge på før babyen er født da, men ellers er det greit å ha ting ferdig vasket i det minste.

Skrevet

Jeg var til jordmor paa fredag (34 ukers-kontroll) og da sa jeg at mamma begynte aa bli litt stressa for at alt fortsatt var bare kaos med babyutstyret. Jordmor sa da at det var absolutt paa tide at jeg satte i gang og fikk sakene i orden... Jeg har ikke faatt helt dette "bygge rede" instinktet, og alle sier jo at dette faar vi i gooood tid foer foedselen. Sitter her og venter paa det jeg...

Men naa som jordmor ogsaa sier at det er paa tide saa begynner jeg sikkert snart...kanskje neste uke en gang...kanskje.... da er det 1 maaned til foedsel, og da maa jeg vel vaere klar?

Skrevet

da barnerommet var ferdi oppussa så satte vi sammen senga osv. og hengte opp bilder. Er ca en uke side. Har ellers den siste uken vaska babyklærne, sengeklær osv. Begynte med sykehusbagen også i går (da pappaen har mast i en uke om at han ville ha den klar). Skal i dag rydde i klesskapet innpå barnerommet da dette var et gjesterom før, slik at det er masse andre ting i skapene der. er 38+0 i dag.

Skrevet

Hallo:) Lurer på noe.. synte alle snakker om å vakse babytøy.. må jeg vaske de når jeg har kjøpt de? er litt ny på dette.. hehe:)

Skrevet

det er jo mye overskudds farge og kjemikalier i klærne som babyen kan reagere på. så det kan nok være lurt å vaske alt som babyen skal bruke..det blir jeg å gjøre i allefall..=)

også er det lurt å vaske baby klærne alene,med bare allergivennlig vaske middel uten skyllemiddel/tøymykner..=)

Skrevet

Vi har heldigvis det meste klart, nå når jeg er i uke 36. Har ikke satt sammen senga, men soverommet er pussa opp og klær/div utstyr er kjøpt/ fått og vasket, og vogn/seng/badebalje/ er kjøpt og bilsete bestilt.

Jeg synes det har vært en fin måte å forberede seg på fødselen og tilværelsen som mamma på. Pluss at nå har jeg veldig vondt i bekkenet og føler meg veldig tung og må hvile masse (er 100% sykemeldt) så jeg er glad for at jeg ikke må springe rundt i butikker de siste ukene. Bleiebøtte og sykehusbaggen står igjen, pluss noen småting.

Skrevet

Oki.. da skal jeg også gjøre det:) Hvilket vaskemiddel er best og bruke?? Burde jeg la vaskemaskinen ha en tom vask først? tenkte på kanksje det er noe såpe igjen osv fra vasken før...

Skrevet

Hei, vi har stort sett alt inne til vår lille prinsesse nå.. Det eneste vi ikke har inne enda er vogna som er bestilt, og kommer neste uke.. Opp til en mnd ventetid..

Har valgt å handle inn såpass tidlig, for jeg vet jo ikke hvordan formen er på slutten, og så er det det at det er greit å ta litt etter litt.. Blir jo så dyrt, og orker ikke sette av penger hver mnd for så å kjøpe inn alt på slutten.. Koselig når ting begynner å komme på plass.

Så senga er oppe, mesteparten av klærne og sengtøy er vasket.. Så hun kan bare komme når det passer seg..

Har termin 13.mai, så håper ikke hun kommer enda.. Men da er vi ihvertfall klare:)

Skrevet

Jeg bruker neutral vaskemiddel. Bruker det til alle sine ting, ikke bare babyen. Og milo til ull.

Skrevet

Vi begynner å få det meste i orden, men mangler:

Vaske og stryke babytøy

Kjøpe inn stelleartikler.

Rydde ut av og vaske et skap på det som skal bli babyrom.

Fylle fryseren med lettvint mat til etter fødselen.

Pakke sykehusbagen.

Har:

Seng m/madrass og sprinkelbeskytter

Arvet vogge fra svigers m/ny madrass og sprinkelbeskytter

Vogn

Stellebag

Bilstol

Stellebord

Kommode

Hengt opp bilder på babyrommet.

Dyner til seng, vogge og vogn

Vognteppe fra den kommende bestemor

Diverse håndklær og kluter, vasket og strøket.

Har ordnet og satt opp det meste etterhvert som vi har kjøpt det inn.

Har igjen 7 uker i morgen :)

Skrevet

Jeg kjøpte noe sengetøy til babyen, og på det sto det at man må vaske alt tøy som skal være inntil huden til babyen minst to ganger før bruk... Pga kjemikalier som farge osv.

Skrevet

Vogn og bilstol handlet vi da jeg var 20 uker på vei eller noe. De andre tingene har vi kjøpt litt etter hvert.

Begynte å vaske klærne da jeg gikk ut i permisjon. Nå er jeg 38+4 og har nesten alt klart. Klærne ligger ferdig vasket i kommoden sammen med diverse stelleting. Kluter og håndklær er vasket og ligger også klart. Senga ble skrudd sammen i helga.

Det eneste som mangler nå er å pakke bagen :)

Skrevet

begynte å vaske klærne etter vi fikk stellekomoden i hun og oppsatt.. var i uke 35 eller 36..

da ha jeg vært innlagt 2 ganger allerede så fant ut d kanksje var på tide å vaske å ha klart ting i tilfelle noe skulle skje..

men sykehus bagen ha jeg nettopp fått helt færdig. er 38+4 i dag

Skrevet

Kommer til å begynne med sånt når jeg går ut i permisjon 3 uker før. Kanskje kjøpe seng før det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...