Gå til innhold

Ang amming og nattesøvn......


mammafor2gang

Anbefalte innlegg

Nå har alt plutselig blitt helt kaos her i gården.... Vi som hadde så fine rutiner. Nå er det amming 3 ganger om natta og jeg blir gaaaaaaaaaal!!! Virker som babyene sover bedre på mme, så nå vurderer jeg å gi det om kvelden... Andre som gjør det??

 

Skjønner ikke hvorfor hun har begynnt med det..... off... slitsomt!!

 

Syteklagesyteklage....:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hvor gammel er babye da? Kanskje det er et tegn på at det er på tide å begynne med grøt?

Slitsomt når det er sånn:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gis det mme før han legger seg. Han får i seg ca 180 ml og sover da fra åtte til ca halv ett. Men etter det må jeg gi mm to til tre ganger før det er morgen... Så jeg har vurdert å gi mme til neste nattemåltid også, men prøver å holde ut med mm i det lengste. Det er jo det beste for han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanlig når de blir større at de trenger oftere mat om natten, dessverre... er sånn hos oss også. Før sov han fra 22 til 8, nå er det fra 20 til 4, og så til 7... Har hørt flere andre som også har opplevd det samme. Men det går seg nok til når de blir enda større og begynner med litt grøt og sånn.

 

Ikke aktuelt for meg å gi mme på kvelden. Jeg har mer melk enn han vil ha. Og å gi mme i stedet for mm vil jo redusere melkemengden min, og det er jo ikke så lurt. Kan jo selvfølgelig pumpe meg, men det blir jo bare stress. Men du kan jo prøve å gi mme i tillegg på kvelden, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som økedøgn, det gir seg etter noen dager og barb\net har økt mors produkjon ved å spise ofte. min sov 6t i strekk om natten etter en periode med økedøgn, Gir du mme avtar oroduksjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,hei jenter.... Takk for svar!! Til lillemor: frøkna har aakurat rundet 3 mnd så det er vel litt tidlig at hun skal ha behov for grøt vel??:)) tror du ikke....

Og VipsPips: hun har hatt økedøgn før, men da var det over etter et døgn ca.... men nå syns jeg det har dratt ut.... kanskje jeg ikke er så altfor tålmodig:)) hehe..... Eller så bruker hun lenger tid på øking nå...

 

Uansett så har jeg melk i mengder så skulle ikke være det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det akkurat sånn jeg og, skrev litt om det lenger nede her... Hun er mye mer våken om natta nå enn tidligere. Og hun har ubegrenset med mm å ta av...hmmm.. Er litt inne på tanken om at mm er jo lettfordøyelig, og jo større de er så må de vel trenge mer = spise mm oftere,,..I natt spiste hun bare en gang, krysser fingrene ;-) Sov fra 19 til 01, fikk smokk og litt kos og sov videre til 03 før hun spiste.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...