Gå til innhold

Fikk innvilget keisersnitt i dag (=

Anbefalte innlegg

Det er helt utrolig, jeg er så glad.

Hadde gruet meg helt sinnsykt til samtalen med legene i dag, men det gikk så fort og greit at jeg ble helt satt ut. Jeg var først hos en jordmor for 3 uker siden. Satt der i 1,5 time og gråt mine tåpre tårer. Vi skrev et brev sammen som legen skulle lese, pluss at jeg hadde skrevet et kjapt og bestemt brev selv som legen fikk.

han leste igjennom begge deler, spurte om jeg fortsatt var like sikker. Så informerte han om risikoene ved et ks og fylte ut papirene sine. Så det tok sikkert max 15 min fra vi kom inn til ham til vi var ferdig.

Og nå er jeg så glad!!! Hadde ikke trodd et skulle føles så godt på kroppen, men det kjennes faktisk ut som jeg har mistet 10 kg fra skuldrene (=

Lykke til til alle dere andre (=

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8686199-fikk-innvilget-keisersnitt-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner også følelsen!! Fikk innvilget KS på ullevåll forrige uke. Ble så glad at jeg begynte å grine foran legen.... De hormonene de hormonene....

Etterpå gikk jeg bare rundt og smilte hele dagen.

Jeg skal ha planlagt KS 18 april. Når skal du ha KS?

Lykke til!! :-)

herregud nå ble jeg glaaaad. jeg skal inn til samtale til tønsbergsykhus den 12 april. godt å høre at noen har fått innvilget der.var veldig skeptisk til sykhuset jeg er ikke så god til å snakke for meg så jeg vil vel stooor tute der så det var ett godt tips å skrive brev på forhånd...

vet det er veldig personlig men kan jeg spørre deg hva din grunn var til ks... jeg har veldig fødsel angst,får ikke sove vondt i magen jeg bare tenker på det. 3 pesoner veldig nær meg har hatt helt grusomme fødsler ene mistet babyen sin i fødsel tabbe faktisk på tønsberg sykhus. jordmor presset sånn. de to andre sto det faktisk så ille til med at begge holdt på å miste livet både selv og barn og det var min mor og søster jeg er livredd for å føde at bare jeg nå skriver dette får meg til å nesten kaste opp grøsssssssssssss.....

Annonse

Hei du. Vet du om det er lege eller jordmor du skal prate med?

Jeg snakket først med jordmor. Tror jeg snakket med henne i 1,5 time jeg. Hun var kjempe koselig og sa hele tiden at det var mitt valg til syvende og sist, men at de var veldig opptatt av at jeg tok det RETTE valget. Og jeg lover deg, jeg satt å grein i nesten 1,5 time. Men det var helt vanlig så det var ikke noe problem sa hun. Så skrev vi et brev sammen som legen skulle få.

Men jeg måtte vente enda 3 uke før jeg kunne komme til lege, vanlig prosedyre sa hun så jeg fikk enda mer tid til å tenke på.

Når jeg var hos legen nå gikk det veldig greit. Han leste gjennom brevet til jordmor og det jeg hadde skrevte selv. Spurte om jeg fortsatt ønsket ks, informerte om alle risikoer og komplikasjoner ved et ks og vips så var det i orden.

Men det beste tipset jeg kan gi deg er å skrive ned på et ark hvorfor du vil ha keisersnitt, og bestem deg på forhånd. Jeg var veldig obs på å høre på hva hun sa, og se om hun faktisk klarte og overbevise meg, og hun fikk meg også til å tenke litt ekstra på om det virkelig var ks jeg ville ha.

Men for meg er ks det eneste rette valget nå, jeg klarer ikke engang se for meg en fødsel. Grunnen til at jeg vil ha ks nå er pga forrige fødsel. Den endte i hastesnitt etter mange timer med veer og lite morsomme episoder. Det ble tatt i narkose og jeg er livredd for å ikke få oppleve å se mitt neste barn bli født. Pluss at jeg rett og slett ikke takler det styre som var før han ble født med en til. Vil bare ha en rolig og fin opplevelse ut av det. Sånn kjapt fortalt...

Lykke til (=

hei jeg tror jeg skal til legen...uff jeg gruer meg sånn dagene går så langsomt men jeg er sååå redd for at jeg ikke skal rekke å få det innvilget.

jeg tror jeg også vil dra alene syndes det er så ydmykene å sitte sånn å grine ovenfor sambo...

for tårene kommer til å presse på.jeg snakket med de på tlf i 5 min og da gråt jeg i 10 min etterpå. syndes det er ¨såååå flaut å sitte sånn å må bli forhørt på den måten kommer til å føle meg så liten og svak.og feig...

vet ikke emgang om jeg klarer å si noe til de.uffff at ting skal være så vanskelig...... men tusen takk for svar fra deg er godt å høre de var greie mot deg det gir meg ett lite håp...

Du skal ikke være så redd for det med å gråte. Jeg er en person som hater å gråte foran andre og gjør det sjeldent. Men jordmor sa til meg at det var veldig viktig at jeg gjorde for å bearbeide dette her.

Jeg hadde med mannen min, og han har sjeldent sett meg slik, men på en måte syns jeg det er litt greit at han også får sett hvor viktig dette er for meg.

Jeg vet akkurat hvordan du har det når det gjelder det med å grue seg og tiden og slikt. Jeg slet sånn med å få en time der inne. Legen min hadde sendt henvisning, og vi snakket såvidt om det på den ordinære ul. Så skulle jeg få en time etter det. Ringte inn der først en gang, men fikk bare beskjed om at jeg hadde goood tid så jeg fikk sikkert høre noe snart. Ringte inn igjen 1 uke senere og fikk høre det samme. 3 gangen hadde jeg mannet meg skikkelig opp og var ordentlig krass mot hun i telefonene, men da hadde jeg heldigvis fått en time. Dette var bare kontordama da som var så kjip..

Håper virkelig de er snille mot deg der inne og at du kansje treffer på de samme folka som jeg pratet med (-;

ja håper det jeg fikk min første sønn der pga haste ks.var veldig fornøyd med personalet.

men jeg er redd de ikke skal tro meg, le av meg... uff nei jeg må bare være sterk.skal slutte å syte å klage..

jeg setter enormt pris på støtten din...

du hjelper meg mer enn du tror

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...