Gå til innhold

Hei, har noen spm ang laparaskopi (kikkhullsoperasjon)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

På onsdag hadde jeg laparaskopi. Dommen ble som følgende;

Egglederne mine var åpne, de spylte igjennom tubene (egglederne) m kontrastvæske og fikk konstantert at de var åpne. Og så punkterte de eggstokkene. Da rant det gul væske ut som da tyder på cyster. Han så at jeg ikke hadde hatt eggløsning da eggledere og eggstokken var glatte og fine. Legen sa at med dette inngrepet ville jeg ha stor sjanse til å bli gravid de neste to-tre mnd.

Noen fler som har gjort akkurat dette som har blitt gravide?

Håper inderlig noen kan svare meg......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tok det for snart 4 uker siden,så dette er første pp etter.

det vil jo vise seg om det gir noen effekt eller ikke.

får jo ekstra forventninger da....

elli er jo gravid nå,første pp etter lap,så der var det hvertfall

til god hjelp:-)

lykke til!!

Skrevet

Takk for svar ;)

Det gjenstår å se om det har noe virkning da.... håper jo det... har prøvd siden januar 2005.... rimelig lei kan man si.... så hvis det ikke skjer noe nå så vet jeg ikke hva jeg gjør....

Lykke til videre da, og si ifra om lap`en hadde noe for seg ;)

Klemmer fra

Skrevet

da er vi to....

tror det klikker for meg hvis det ikke klaffer denne gangen.

dumme legen ga oss jo masse håp.....

men har jo blitt vant til skuffelsen da..

håper dette gjør susen for oss begge;-)

Skrevet

Skuffelser ja, det vet jeg en del om... fysj....

Kan jeg spørre om du er overvektig? Jeg er det selv.....

Skrevet

er 166cm og veier 66,5 kg.

ingen som har sagt at jeg burde gå ned i vekt hvertfall.

skal det ha mye å si??

Skrevet

De fleste legene har ordtak som lyder sånn (tror jeg selv ihvertfall, hehe); Har man for mange kg så blir man ikke gravid. Da er det farlig å være gravid BLA BLA BLA.... Jeg er 1.74 og veier nå 116..... gjett om jeg har fått hørt det.... men inn det ene øret og ut det andre..... ;) Han som opererte meg sa ingenting han... han mente jeg lett kunne bli gravid de nærmeste mnd nå ;)

Skrevet

ok,men jeg ser da store folk over alt med barn!!

man skal alltid finne en forklaring.

før sa alle at det var fordi jeg røyket at jeg ikke ble

gravid,men nå er det 4 mnd siden jeg sluttet....

heier på deg jeg;-)

Skrevet

Jeg er jo så dum at jeg røyker selv jeg da, selv om jeg ikke burde gjøre det..... men har trappet ned og er på god vei..... hvor mange er det ikke som røyker da og ikke minst røyker og drikker når de går gravide..... nei, de kan ha så mange teorier de vil, men jeg tror på det jeg kan se.... nothing else.....

Takk for det ;) Skal krysse fingre og heie på deg også...... lenge leve de barnløse, usunne røykerne...... ;/

Skrevet

en vennine av meg gikk gjennom samme greia(lap og div)

hun ble gravid 2pp etterpå.

hun hadde før det prøvd i 2 år.

så lykke til!!!

Skrevet

Hei Mrs. og Mr. Chubby!

Kan jeg spørre hvorfor de punkterte eggstokkene? Er det vanlig?

Skrevet

Hei Lydia82.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er helt sikker selv, men det legen sa da, det var at når de spylte gjennom egglederne mine så kom jo kontrastvæsken igjennom noe som tydet på at de var åpne. Da hadde han legen sjekket om eggstokkene var i orden. Han hadde sett hevelser på eggstokkene og brant hull på dem sånn at det hevelsen kom av skulle forsvinne. Da hadde det kommet ut gul væske, som da er cyster. De cystene er da mest sannsynlig grunnen til at jeg aldri har hatt eggløsning.... litt mer forklaring enn hva du spurte etter da, men da vet du det ihvertfall ;) Vet ikke om det er vanlig jeg, men når de har laparaskopi så prøver de jo å finne ut mest mulig da, så de slipper å ha mange inngrep... dette er jo ikke risikofritt... nå håper jeg at jeg snart er gravid, det hadde vært den beste våråpningen ;)

Er du en langtidsprøver m PCOS også?

Lykke til uansett ;)

Klemmer fra

Skrevet

takk for svar :) Da er det sikkert pga pcos de brente hull på dem vil jeg tro..?

Langtidprøver ja, men de har ikke oppdaget pcos hos meg. Hadde et avbrutt prøverørsforsøk for noen mnd siden. Ble avbrutt fordi eggstokkene reagerte som om jeg skulle hatt pcos. Så jeg vet ikke jeg. Satser på bedre lykke neste gang.

Lykke til selv!

Skrevet

Jeg skal inn å få spylt mine eggstokker i neste syklus. Var det vondt?

Skrevet

eller egglederne er det vel.. Gruer meg så fælt, fikk beskjed om å ta smertestillende først..

Skrevet

hei Tutta,baby snarest takk:) skal du oxo ta lap eller bare spyle gjennom m kontrastvæske på rønken???

lurer pga at jeg skal ikke ta lap, men bare spyle gjennom. hadde aldri hørt om det før lgyn sa at det skulle jeg. han nevnte ikke lap.

Skrevet

Jeg skal til lap 9.mai, og har fått brev fra sykehuset. I dette brevet er jeg også blitt kalt inn til en forundersøkelse, som skal skje ca. 3 uker før lap'en. Noen som vet hva de gjør på en slik forundersøkelse??

...og vdr. lap'en...kan man bare ta dette utenom TR?...jeg har veldig uregelmessige sykluser, og er det er ikke garantert at jeg ikke har TR den aktuelle dagen for inngrepet...

Anyone??

Skrevet

Hei!

Ja jeg har blitt gravid! Oppdaget det på lørdag og det var i 2.pp etter lap. Hadde da forsøkt siden sommeren 2004 uten hell. Fant ikke noe galt hverken med meg eller mannen på utredningen og lap. viste at egglederne var åpne, men at de fikk ut noe "grums" med gjennomskylling. Ønsker deg masse lykke til!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...