Gå til innhold

Hjelp ! Hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe vogn til vårt første barn og vet ikke helt hvor vi skal begynne. Hva kan dere anbefale? Emmaljunga vil vi ikke ha, liker ikke den vogna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må du jo sette opp en liste over hvilke krav dere har..! Hvordan bor dere (I by, bygd, grusveier, asfalt, hus, leilighet, blokk, høyt, lavt osv) og kjører dere mye bil, går dere mye i skog og mark, når har du termin osv..!

Skrevet

Jeg har termin i oktober

Vogna skal være god å trille på grusveg

Lette å få inn og ut av bilen( ikke for tung)

Kombivogn

Skrevet

Siden du har termin i oktober trenger du ikke tenke på at bagen må være gigantisk..!

Ut fra disse kriteriene ville jeg gått for Teutonia Mistral med lufthjul :-) En super vogn som er lett, god å trille, enkel å legge sammen, vendbart håndtak (så du kan velge hvilken vei ungen skal sitte bare ved å vippe håndtaket over vogna) og rett og slett kjempegod kvalitet! Du kan velge mellom hard eller myk bag og masse fine farger, sjekk ut www.teutonia.no

Skrevet

Hei, er enig med mammamia i at Mistral er et godt valg. Bare husk at denne vognen er veldig lav, så hvis dere er høye (over gjennomsnittet) så er det kanskje bedre med en høyere vogn. Har selv Mistral og er veldig fornøyd. Jeg liker små nette vogner! Et annet alternativ er Brio, som også er veldig gode vogner. Eks Brio Happy er også lett og kjekk! Begge nevnte vogner har vendbart styre, er forholdsvis lette, god demping, stabile og kan ha lufthjul, og blir forholdsvis små sammenlagt (i forhold til andre kompi/duovogner)

Skrevet

Men Brio Happy gjorde det elendig i forbrukertesten i siste Foreldre&Barn da..! Har aldri vært noe særlig imponert over måten F&B tester div på, men det er vel uansett en pekepinn..?

Enig i at Mistral er litt lav, men sambo er 190 cm og har egentlig aldri hatt noe problem med vogna han :-)

Skrevet

Du sier at Emmaljunga vil du ikke ha, for du liker ikke den vogna...er d merket eller en enkelt modell du ikke liker?? For de har faktisk ganske mange forskjellige modeller.. :) Ellers vet jeg at venninnen min er kjempefornøyd m sin Brio kombivogn.. :) Vet ikke hva den heter da, bare at d er en 2007 modell...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...