~~Sofapoteten~~ Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Lille tulla ligger enda i seteleie. Vet at de fleste snur seg før fødselen, men hvordan kjennes det ut når de snur seg helt mot slutten? Er det liksom ikke til å unngå å legge merke til, eller kan det skje mens man sover? Vet at hun er større enn gjennomsnittet, så jeg klarer ikke helt å se for meg at hun skal ha plass til så mye romstering der inne, hehe )
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Jeg merket det da nr 2 snudde seg fra sete/tverrleie i uke 36/37 til hodeleie. Han var jo over 4 kg ved fødsel og må ha vært ca 3,5 kg på det tidspunktet, men klarte fint å snu seg. Så bare hele magen bulte noe voldsomt ut her og der og at det var noe enormt med romestrering på gang og plutselig var det spark i ribbena i stede for nede i magen.
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Jeg har også vært bekymret for at jenta mi ikke skulle snu seg. Men for to dager siden snudde hun seg, i uke 36. Satt/lå å så på tv og plutselig begynt hun å romestere veldig rundt inni der. Hun styra rundt i cirka 20 minutter. Skjønte etterhvert at hun jobba med å snu seg. Etterpå blei det veldig stille (hun var sikkert sliten:) ) Men senere på kvelden kjente jeg spark andre steder enn tidligere, mye mer oppover mot ribbene mine. De kan sikkert snu seg om natten også, men tror jeg ville ha våknet for hun kavet mye rundt. Hun snur seg nok snart din og, legen min sa til meg at det bare noen få prosent som ikke snur seg før fødselen. så jeg ville ikke bekymra meg for mye
~~Sofapoteten~~ Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2007 Ja, jeg er kanskje litt hysterisk uten grunn. Ser for meg setefødsel eller keisersnitt *grøss* Legen ba meg komme inn til en ekstra kontroll om to uker pga leie. Men er det egentlig nødvendig, har jeg lurt på siden lille tulla kan snu seg helt opp mot termin? jaja, skader vel ikke med en ekstra sjekk ;o)
Silar Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 hei.vil bare si at jeg er i uke 39 nå og babyen min driver og snur seg rundt over alt. Ene dagen er hodet der og rompa der, og neste dag kan det være omvendt. Jeg kjenner når han snur seg, for det er voldsomme bevegelser! Jeg var veldig redd for setefødsel også, men de kan faktisk snu seg helt inntil du faktisk skal føde. Ville ikke bekymret meg så mye, for babyen din har fortsatt god tid på seg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå