Gå til innhold

Noen som er fornøyde med keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er fornøyd med keisersnitt,jeg fødte vanlig første gangen men mister så mye blod at jeg hadde blodprosent på 7 prosent,når 13 er vanlig.så jeg måtte få blodoverføring,men det gikk mye bedre med keisersnittet på nr.2! så jeg er fornøyd med mitt planlagte keisersnitt!

Jeg er kjempefornøyd med keisersnittene jeg har hatt. Eneste jeg IKKE har vært fornøyd med er arret!!! Og det er jo mest legens feil for han syr som en mann( er jo det han er da)

Ellers er jeg knallglad for snitt. Mye heller de stingene på magen enn mellom beina sier nå jeg bare.

Blodoverføring for blodprosent på 7????

Alle tre gangene jeg har reist hjem fra sykehuset etter ks har blodprosenten vært på 7,2......7,9 og sist gang var den 7,5.

Jeg har vært under 10 i alle svangerskapene også etter uke 20.....

Men er kanskje forskjellig politkk fra helseområde til helseområde???

Jeg også reagerte på det med blodprosenten. Jeg mistet en del blod under ks og hadde også blodprosent på 7, men fikk bare jerntabletter jeg. Kanskje jeg skulle fått meg litt blod heller, så jeg slapp å gå i svima i tiden etterpå;)

Annonse

Hei Cate Blanchett. Det var meg som var HI på fødselsdebatten med tråden 'hvorfor tar ikke alle ks?'

Jeg hadde planlagt ks på Ullevål med min sønn 21.12.06. Fødselshistorien ligger på barnimagen, tror jeg kalte den Oscar's fødsel.

Var KJEMPEFORNØYD! :) nesten ingen smerter, veldig kontrollert, en hyggelig opplevelse. Noen små tips: Vet ikke hvor i landet du er, men hvis du er i Oslo området, søk deg heller til Riksen enn Ullevål, da sistnevnte virkelig er en fødselsfabrikk. Barselhotellet syns jeg ikke var så festlig med fersk ks-arr, litt for lite smertestillende, hylende baby og null hjelp.

Selve inngrepet derimot var veldig bra, oppfølgningen jeg fikk av sykehuset også. Men ville spesifisert at de setter inn kateteret etter spinalbedøvelsen, da jeg synes dette var kjempevondt. Spinalen derimot- ingenting å grue seg til !

Sønnen min var ute 4 minutter etter at de begynte, frisk og fin, og jeg fikk holde han i armene mens de sydde meg igjen.

Ville personlig aldri vurdert vaginal fødsel, og kan anbefale planlagt keisersnitt på det varmeste.

Lykke til:=)

Jeg er også veldig fornøyd, hadde planlagt KS pga stort barn og 15 dager overtid på St. Olavs 29.12.06.

Mistet dessverre mye blod, 1400ml, noe som førte til at jeg ikke klarte å ta meg av sønnen min de to første dagene. Blodprosenten min var også på ca 7. Men etter blodoverføring var jeg som et nytt menneske.

Lillepia mi ble tatt med planlagt ks. Dette fordi hun lå i seteleie, og jeg nektet setefødsel... Alt gikk kjempefint. Minimalt med smerter de første 2-3 dagene (fikk smertestillinde, så det gikk så fint så).

Har ikke hatt noen plager i etterkant.

Eldstejenta kom den vanlige veien. En kjempefin opplevelse det også. Men, selvfølgelig ikke så smertefritt. He-he.

Er glad jeg har opplevd begge deler.

Synes ikke man kommer seg fortere etter vanlig fødsel i forhold til ks. Men dette er nok individuelt.

heldigris, hørtes veldig bra ut. fordeler og ulemper ved begge deler.

ks er en opperasjon med alt det innebærer av risiko. har fått et overraskende problem: føles som om det brenner og revner i hele underlivet når jeg har sex, er visst ganske vanlig. (6mnd siden)

Jeg er kjempefornøyd. Tror jeg var heldig, så og si ingen smerter i etterkant, bare litt ømt. Men fikk jo endel smertestillende, da. Det var aldri vondt, bare litt ubehagelig. Mistet ikke så mye blod.

Hadde planlagt KS pga stort barn (5 kg), men vannet gikk og riene startet kvelden før, så lillegutt ble født på natten. Riene var vonde! Og det var jo bare de to første (av potensielt veldig mange) timene med rier jeg fikk oppleve.

Håper jeg får KS neste gang også :-)

Annonse

• 2 uker senere...

jeg å fikk plodprosent på 7 etter ks.. fikk tilbud om blodoverføring men jeg villa ikke.. jeg har bare hatt haste ks to ganger jeg.. har ikke prøvd noe annet. men jeg vil heller føde vanlig enn dette flere ganger.. men det kan vel ha noe med at jeg blir veldig dårlig i svangelskapene mine da..

• 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

hadde katastrofekeisersnitt og hadde ingen gode erfaringer med det. men det er sikkert annerledes når det er planlagt, da får man kanskje god informasjon og støtte rundt seg. jeg ble hevet rundt uten at noen snakket til verken meg eller mannen min, det sto om livet så det er greit nok, men det var verst at vi fikk null støtte og informasjon etterpå, og virkelig ingen hjelp på barselavd, verken psykisk eller fysisk. men som sagt så var jeg ikke forberedt på at det var sånn det skulle gå, så det blir jo litt annerledes. håper på vaginal fødsel neste gang ihvertfall

Hadde planlagt snitt pga fødselsangst i fjor, og skal inn igjen om tre dager:-) Ullevål. KJEMPEFORNØYD! En strålende opplevelse, både inngrepet, postoperativt og på barsel. Følte meg godt ivaretatt, fikk nødvendig smertestillende og kom meg superkjapt. Var oppe og gikk dagen etter, og smertene var ikke verre enn at de lot seg døyve med Paracet. Var mye vondere med bekkenløsningen de siste to ukene før keisersnittet enn smerter ved operasjonssåret dagene etterpå! Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i den skremselspropagandaen som er rundt keisersnitt, og tror den er overdrevet!

Hmm..

svært så fornøyde de fleste var m ks da!! Jeg måtte ta haste ks og var ikke forberedt på det i det hele tatt. Tenker tilbake ( 1 år siden) på hele opplevelsen med skrekk og gru.. Fikk så mye smertestillende at jeg holdt på å kaste opp der jeg lå, pluss at jeg til slutt sloknet ( dyp søvn dop rus) og ikke husker en skit av hele fødselen.Husker ikke en gang at jeg så gutten min:( Ikke arti nei!! Jeg skal hverfall IKKE ta ks en gang til om jeg slipper. Vaginal fødsel, ja takk..........

Jeg måtte ta haste ks og var ikke forberedt på det i det hele tatt.

--------------------

.......så fordi du hadde et HASTE-ks skal du ikke ta ks en gang til???

Har du aldri VURDERT at det faktisk er meget stor forskjell på et vanlig planlagt ks og et katastrofesnitt hvor babyen må ut i løpet av minutter......

.......og hvilken garanti har du for at en vaginal fødsel skal være paradiset da???

---------------

.....har forresten vært mer en gang hvor jeg har ønsket at dette forumet skulle vært delt i haste-ks og i planlagte ks.........

Tror nok flere enn en har blitt skremt av dere med katastrofe-snitt.........

Selv hadde jeg et planlagt snitt, og jeg var godt forberedt....

Tenker tilbake på snittet for snart to år siden med glede og stolthet....

Stolthet fordi jeg hadde greid å lage den nydelige lille tøtta.......;)

Jeg fikk akkurat passende med medisiner, og var helt med under hele snittet.......... Fikk passe med nyttige informasjoner underveis, og HYLINGA til tøtta på "feil" side av forhenget kommer jeg aldri til å glemme............;)

Skulle jeg være så heldig å bli gravid igjen, så kommer jeg til å bestille nytt snitt før jeg en gang spørr om kjønnet.......;)

Jeg foretrekker nemlig et kontrollert snitt.......

forstår ikke vitsen med å bli så sur på oss som har hatt haste- eller katastrofesnitt. du har tydeligvis ingen forståelse for at det kan være en forferdelig opplevelse. jeg hadde katastrofekeisersnitt og det er noe som alltid kommer til å henge ved meg.

faktisk er jeg enig i at det kunne vært et eget forum for de med haste- og katastrofe-snitt for det er noe mange trenger lang tid på å fordøye, og man har mange tanker det er fint å lufte med andre. (dessuten fint å slippe folk som blir sure for at man sier at det var forferdelig)

hvordan gir man tips om det til de som driver dinbaby?

heisann alle sammen

Jeg ville bare si noe i denne saken, ikke for si noe negativt om det ene eller det andre, men...

min erfaring er at keisersnitt for min del var helt greit når jeg fikk fordøyd hele "fødselen", tok hastekeisersnitt for 2 år siden, ikke en kjekk opplevelse, ikke på grunn av noe annet enn opplevelsen av det hele at det skjedde så fort og ingen forklaring av som skulle skje, de dro tak i sengen min og sa at her må vi skynde oss, og vips så var jeg på opersjonssalen med massssseeee mennesker rundt meg, uten samboer:(, det var det verste, bare fremmede folk, og vips så var jeg i drømmeland, full i narkose.... våkna av det kom noen med et lite nurk, så herlig atte og en samboer som var rørt i tårer.... Og tiden jeg lå innlagt fikk vi aldri en forklaring på hvorfor det var tatt keisersnitt, ingen som visste fikk vi til svar, vi måtte snakke med fødselslegen, som var på kurs en uke, så vi måtte bare vente og vente og vente... i 6 uker ventet vi.... men føler den dag i dag at vi aldri har fått et ordentlig svar, kunne så gjerne tenkt meg en samtale til med den legen, sitter igjen med mange tanker og spørsmål, men er vel kanskje for sent...

Men så til poenget som jeg egentlig ville skrive litt om hehe ble litt revet med her.... men hvis jeg skulle ha valgt idag om jeg skulle født vanlig eller ta keisersnitt, hadde jeg valgt ks, fordi at jeg sitter igjen med en god opplevelse av "vondtene" i ettertid.... om dere skjønner....

selv om jeg sliter litt pr idag med litt vindt i ene siden, skal få sjekket om det arrbrokk eller noe annet som ligger å murrer innimellom.....

Hei,

Jeg er hovedinnleggeren.

Jeg blir ikke provosert over mennesker som har tatt hastekeisersnitt eller katastrofesnitt, men jeg blir oppgitt over at folk ikke gidder å lese spørsmålene som stilles!

Når jeg spør: "Er det noen som har tatt PLANLAGT keisersnitt som er fornøyde", spør jeg om dette fordi jeg lurer på hvordan det er å ta PLANLAGT keisersnitt

Når folk med planlagt og hastesnitt svarer i øst og vest blir det bare rot - og skaper forvirring, siden dette er to helt forskjellige ting.

Når skal folk forstå det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...