Gå til innhold

Flere som venter nr 4??

novembernr4

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny her. Har akkurat funnet ut at jeg er gravid igjen:) Minstegutt er 9 mnd, så denne graviditeten kom litt brått på. Men dette klarer vi fint:) De to andre er 8 og 5 år. Alle gutter. Noen som har nr tre og fire veldig tette? Hvordan har dere løst det? Har dere hatt nr 3 hjemme? Er det stor forskjell på ha tre og fire? Selv tror jeg ikke det,men kanskje jeg tar helt feil:)

Jeg var nok litt bekymret med gang jeg så resultatet av testen, men nå har jeg fått tenkt litt anderledes og kommet over sjokket. Så nå gleder vi oss. Har forresten termin i slutten av november.

Gleder meg til å bli kjent med dere:)

Fortsetter under...

Takk for svar. Har tenkt litt på det der, har lyst å ha de to minste hjemme i neste permisjon. Det blir jo fryktelig mange penger, hvis jeg skal ut i jobb neste år med barehageplass til to + pluss sfo til en. Jaja, vi får ta det til neste år.

Lykke til videre med svangerskapet. Dette er kos:)

Hei.

Vi skal også få nr fire til sommeren, er en gutt etter tre jenter her også! ;-) er hjemme med de to minste, ellers går det ikke rundt økonomisk. Med tre hjemme blir det nok å gjøre men det er ungene og jeg som tjener på det, ikke barnehagene! hehe.

Kos dere med fire dere også!

Så artig å se at flere venter nr 4. Selv om det blir nok å henge fingrene i vet jeg at det blir masse kos også. Ingenting er som å se sine barn lykkelige og med ett bredt smil rundt munnen:)

Deilig å få være der når de lærer å gå, når de sier sine første ord. Hvordan har familiene dere reagert når dere har fortalt om graviditeten? Vet min familie blir glade, så å si alle har flere enn 1,8 barn:) Men da vi ventet nr 3 fikk de beskjed av svigermor at det ble no ikke morsomt. Det ville ikke bli morsomt å ha så mange barn på besøk. Er virkelig spent på reaksjonen nå. Egentlig bryr jeg meg ikke,men sist sa hun det foran de andre barna og de tok seg veldig nær av det. De var jo nesten 7 og 4 år, så de skjønte jo litt.

Annonse

Hei Trine,

jeg har også snart 4 barn. gutt 12, jente 9 og jente 2,5. Har hatt minstejenta i barnehagen til nå men er blitt sykemeldt ut svangerskapet så da tar vi henne ut. Sparer masse penger og får kontantstøtte og gjør en annen familie glad! Jeg vet ikke om det her blir store forskjellen med 3 kontra 4 unger, tror ikke det. Litt mer klesvask av alle ting men det tar vi litt lett på. Det får gå som det går. du vet: 1. ungen bader man, 2. ungen dusjer man, 3. ungen tørker man støv av. Så da er jo spørsmålet hva gjør man med firern? he,he!

• 3 uker senere...

Hei hei.

Er så glad for at det er flere som ønsker å få flere barn. Jeg har tre gutter på 12-10 og snart 4. Bestemte oss for at vi ønsket ett barn til. Denne gangen er det ei jente, det blir jo gøy. Men det var ikke ønsket om jente som fikk oss til å prøve på nytt.hadde faktisk ikke trodd at jeg kunne få det.Så nå gleder vi oss alle fem på at vi skal bli til seks..

En stor familie.. Vi er utrolig heldige som kan velge det og få det til.

Ønsker dere alle lykke til!

jenta kommer 28.07.07

Enda en (snart) 4barnsmamma her :-)

Vi har jente (9) gutt (7) gutt (2).. får UL neste uke, da får vi vel vite om det blir gutt eller jente denne gangen.

Har termin 20.9

Jeg har ikke barnehageplass til 2åringen, han er hjemme med meg og når jeg jobber (kun noen få timer 3 eller 4 dager i uka) jobber mannen min hjemme ellers kommer dagmammaen hjem til meg å passe han.

Kommer nok til å bli hjemmeværende med begge små, og da slipper vi SFO utgifter til de 2 store og!

Annonse

hei jeg venter nr 5 , har tre jenter på 10, 12 og 13 år , en liten gutt på 11 mnd, og venter nå ei jente den 7 juni,

Jeg har tenkt å gå hjemme til jenta er i allefall 2 år , så får jeg se.

Men nå stopper jeg hehe. Det var kun gutten som var planlagt, men jeg synes det er flott med så mange barn. Jeg har 6 søsken selv, og det er flott med stor familie.

Vet det ikke var spørsmålet, men jeg venter nr.6 i august. Våre barn er 3,5,7,9 og 11 år. Vi har aldri brukt barnehage og sfo, kun barnehage året før skolestart som en tilvenning et par dager i uka. Har regnet på det og vi har spart.....helt utrolig mye. Vi jobber turnus begge to, så vi har brukt tidskonto og litt redusert arbeidstid og fått det til å gå opp på alle måte. Tror ungene synes det er veldig godt å komme tidlig hjem fra skolen, ha tid til å slappe av og gjøre lekser før middag. Når en har muligheten til det, ja, alle har jo ikke det.

• 2 uker senere...

Har 3 skjønne gutter vi og, og venter ei jente i september. Føler oss veldig takknemlige. tenk 4 barn....:o). Så utrolig rike vi er :o))) Må innrømme at jeg var litt engstelig for dumme komentarer fra folk fordi vi får så mange, for der vi bor har de fleste bare 2 barn... Men alle har vært hyggelige og gledet seg med oss, så det synes jeg er skikkelig koslig.

JA! Vi også venter nr 4, om 11 dager. Har gutter på 7, 5 og en røver som blir 2 år til sommeren. Både denne og den forrige var ikke planlagt, men du verden så trivelig det er. Det som har gjort svangerskapet såpass lett, er storguttas engasjement og glede over at de skal få enda en lillebror eller lillesøster. Jeg storgleder meg til å være hjemme og ta i mot de to eldste som skal gå hjem sammen fra skolen (ikke SFO). Vi kommer til å få mye tid sammen. Jeg skal bare nyte det...

Nå har familien et veddemål på gang; blir det jente eller gutt? Storguttene håper så på ei jente. De snakker ikke om annet. Vet ikke helt hvorfor de er så opphengt i dette. De sa det samme forrige gang også, men dette var glemt med en gang de fikk se lillebror. UL sier jente, men det har de sagt to ganger før og tatt feil. Føler selv at sønn nr 4 kommer, men det er vel kanskje også for at jeg ikke kan se for meg annet. Uansett blir det bra, hektisk, men bra...

Lykke til med dere alle...

Er nå noen dager over tid til min 4e. Blir prins denne gangen, og har 3 prinsesser. Den eldste fyller 5 først i sommer, så de er tette. Den yngste var 1,5 på termindagen. Det går nok fint. Har korttidsbarnehageplass til de eldste og au pair.

Anbefales. Føler som mange av dere bare følelse av lykke og rikdom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...