Gå til innhold

trøndertråden


prøvekluten+3små

Anbefalte innlegg

prøver meg på en egen tråd for trønderdamer igjen jeg...den andre har falt så langt ned,og jeg gidder ikke å fiske den opp:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ååå, er utflytta jeg =S Men har fått utrolig hjem(-og mamma)lengsel etter at jeg ble gravid =P

hilsen utflytta levangsbygg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble foreslått bim treff i går kveld på catten. hørtes ut som en fin ide. må bli oktober og november mager, er det noen som føler seg glemt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fin dag i nyjobben hegeberta?

jeg har ikke lagt ut noe på treff siden. føler meg litt ny her til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk som spør men måtte ringe å melde meg syk, spydd i fire timer. så det var den dagen, og den jobben :(

søkt på noen nye nå, håper der ordner seg ;)

planlegger vi treff, eller er det eget forum for treff ????

(og jeg vet alle sier det ikke trenger være farlig med brun/rødlig utflod men jeg bekymrer meg læll!!!! er ikke hver dag å ikke hele tiden... men det er ekkelt.... )

hatt en fin dag du da KM? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke løpet er kjørt bare for en dag, eller sa de det på jobben? må være lov å være uheldig med timingen. veit ikke så mye om utflod, har ikke hatt noe selv, men jordmor har sagt til meg at det er veldig vanlig.

det planlegges vel treff i den virkelige verden, men det må legges ut på bim-treff. dato og sted og sånn. jeg har jobbet i dag, det er deilig og komme ut og gjøre noe og ikke bare ligge hjemme og kjenne på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei de mente løpet var kjørt, hadde ikke råd til å holde på sånn i opstartsfasen så tenkte jeg "neivel, skal iallefall ikke jobbe for en sjef som ikke aksepterer at man er morgenkvalm når hun selv skal ut i mammapermisjon i juni" så jeg gjorde vel ikke mitt ytterste for å beholde den heller da.. menmen ;)

åååkej, jeg skjønner.. hadde vært stas med bimtreff da!

gleder meg sånn til å komme til legen å høre at alt forhåpentligvis er som det skal å sånn.. fikk jo ikke time før 13 april.. ringte legen 5 mars liksom :( men men... vil fortsette å tro at jeg er minst like gravid igår og at utfloden ikke er noe farlig ;)

hvor langt er du på vei ?? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...hegeberta,du er klar over at det er ulovlig å sparke noen på grunn av graviditet?

 

videre så kan godt jeg legge ut et bimtreff,men selv vil jeg vente til jeg er over de magiske tolv:o)

 

men er jo ingenting som tilsier at vi ike kan planlegge da;o) noen som har gode forslag til hvor for eksempel?

 

jeg var med førstemann en del på både egon og harveys i byen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

råtten sjef, neste gang trenger du ikke si at du er gravid. er visst ikke noe vi plikter. sjefen min skal ikke få vite noe på lenge. jeg er 10+2 dager på vei.

har du ringt jordmor i dag? jeg kan spørre for deg om utfloden i morgen visst du vil føle deg bedre da. jeg skal nemlig til 1. sjekken da. er litt lenge og gruble til 13 april, du kan jo også ev. ringe og spørre. men om det er et friskt foster kan de visst ikke se ordentlig før 12 uke. på UL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er det lenge og vente til rett over påske? jeg synes det kunne passet, og egon har store bord, hvem veit hvor mange vi er..

kanskje på ettermiddag siden flere er i jobb enda.

ev. latte liten i olavskvartalet, passende navn og lite gjester, men ikke åpent etter syv tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvekluten: Jeg vet det ikke er lov egentlig, men vil ikke ha en sånn sjef uansett. blir jeg kalt inn til andre intervjuer etter ny runde med søknader i dag skal jeg ikke si noe.. om det stemmer at vi ikke MÅ opplyse om graviiditeten... ;)

 

KM: hadde blitt KJEMPEGLAD om du kunne hørt i morgen altså.. men har ingen smerter eller plager utenom så jeg ringer heller legen om jeg ikke blir noe klokere etter deg i morgen ;)

 

 

Ja jeg vil gjerne over de magiske 12 ukene selv føler jeg.. henger litt laaangt bak dere jeg da, jeg er bare 7+2.. kusinen min hadde og har en del treff på nattergalen (gamle o martins) og noen på cafeen i kjelleren på byhaven... jeg for min del har aldri vært på slike treff... enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hegeberta: ja,det stemmer..du er ikke pliktig å opplyse om noe som helst sånnsett;o)

hva for plass som uanz er såå trangsynte at de ikke har plass til en gravid da?

 

cafeen i byhaven er vel helst etter ungene er ute vel?(det jeg vet)hehhe,den er jo populært kalt bæsjekjellern så..

 

 

vært på en tre-fire sånne treff med førstemann jeg..var som regel på kveldstid,så spiste man middag/kvels og skravvla i vei..skikkelig syforening! kosli,siden alle er levende opptatt av en og samme ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihihi* kaller de det det ?? jah da vet vi hvor vi kan gå om noen mnd iallefall ;) Det er ett nyetablert firma i trondheim prøvekluten... .siden jeg har en mental alder noe høyere en hun som var sjefen min i en uke, velger jeg å ikke nevne navn... :P

morro å møte likesinnede som lever og ånder for det samme som deg kan jeg tenke meg ;) gledermegallerede* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg likte nattergalen, har titta inn der mange ganger og ønsket å gå inn. takk gud for røykeloven, kunne ikke gjort noe jo om den ikke fantes. jeg skal spørre i morgen hegeberta, hva er det nøyaktig du har, kom med grose details.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grose details comin up.. hehe..

neida. er ikke så ille... det er brun utflod... ser kanskje ut som "gammelt" blod, vet ikke om det kanskje er relevant at jeg hadde sex igår tidlig? hmmm... er ikke mye (foreløpig) og ikke noe mere vondt enn ellers..

 

tusen tusen takk frøken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snacksi, speidern er på vei.

spiser dere folat og andre vitaminer, jeg hamstra på apoteket i dag, men man skal jo ikke spise helt ukritisk, åsså har jeg hørt at man skal bare spise folat til uke 13. er det noe dere kjenner til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, thanks, again ;)

jeg spiser folat, og tranpiller, og vitaminer... jepp det stemmer det, at man ikke skal spise mer enn ca tre første månedene men om man holder seg til 0,4 mg om dagen så er det jo ingen krise, men vil uansett ikke lenger "hjelpe" fosteret for å si det slik, og overdosering må man unngå ;)

lenge siden du fant ut at du var gravid KM ?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte saker. takker og bukker ;)

jeg spiser folat jeg også. og tranpiller og vitaminer...

folat er viktig de tre første mnd, om du ikke selv har mangel på folat er det best å slutte etter tre mnd ;)

hvor lenge har du visst at du var gravid ?? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man KAN vel spise folat lengre,men er vel ikke like mye vits i det etter uke 13..da er jo babyen ferig laga,og skal bare vokse..grunnen til at man bør ta folat,er jo for at sjansene for ryggmargsbrokk skal være mindre..helst bør man starte en mnd eller to allerede FØR man blir gravid sa de på apoteket:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror bim klikket i går fikk ikke lagt inn innlegg ellernoe ?? hmmms ;)

har dere en bra dag, damer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...