Gå til innhold

Australsk-norske tvillinger på vei

Glamorama

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er for tiden 26+2, og venter eneggede gutter. Jeg er bosatt i Australia med min australske forlovede, så det er underlig å gå gjennom en graviditet uten at mine norske venner og famile kan ta del i opplevelsen- med unntak av email og telefon...

Jeg måler allerede 36 uker i størrelse (for ettbarns-graviditet) og føler meg litt som en strandet hval. Årstidene er motsatt fra Norge her nede, så vi har endelig høst nå. Varmen tok nesten livet av meg over jul! 40 grader og tvillinger i magen kan ikke anbefales!

Savner Oslo masse, spesielt savner jeg norsk mat som KroneIs, kalkunpølser med lompe og Idun ketchup og bløtkake, samt risgrøt... Tenker mye på mat generelt, ikke rart babyene vokser i et raskt tempo!

Går ukentlig til legen nå, og tar UL hver 14. dag. Alt er vel så langt, og har lagt på meg 11 kilo til nå... Grøss og gru. Gleder meg masse til å følge med på forumet og lære mer om norsk helsevesen sammenlignet med det australske. Så langt er jeg veldig fornøyd med servicen her nede... Håper alle dere vordende tvillingmammaer har det bra!

Fortsetter under...

Gratulerer med 2 i magen og velkommen til forumet!! Det begynner å bli mange av oss her nå, koselig det!!

Mat er også noe jeg tenker mye på, men nå blir jeg ganske fort mett også...Magen er rimelig stor og jeg får kommentarer av folk som ikke vet det er tvillinger at; "er det lenge til fødsel eller?" , "nå er det vel snart klart for å se den lille eller?"...He he....De får jo sjokk når jeg sier det er 2...Men er jo 30+1 uker på vei idag, forhåpentligvis "bare" 6-7 uker igjen kanskje...Får nesten håpe de ikke kommer før uke 37 nå, vi skal flytte og overtar huset 16.april, så jeg vil gjerne komme på plass der litt først, før de kommer!! Må jo få i stand barnerommet!! Hvordan er det med permisjon osv i Australia?? Jeg skal ha permisjon i 54 uker med 80 % lønn + de 7 ekstra ukene som tvillingforeldre får! Dessuten tenkte jeg å kanskje gå hjemme ett ekstra år, hvis kontantstøtta fortsatt er neste år!!!

Lykke til og igjen, velkommen!!

Klem

heeeeei=) gratulerer masse,så morro at det kommer fler med to i magen..=)

kan skjønne deg godt ang varmen ja..hehe..pass godt på deg selv og de to små i varmen..

jeg er 30+3,men er like stor i magen som en som venter en,det er rart så forskjellige man er..hehe..jeg er veldig høy da..=)

det må være veldig rart å være i et annet land sånn som du er nå ja..hadde ikke klart det tror jeg..men det går nok bra ja..

lykke til=)

Hei, og gratulerer! Sikkert litt merkerilig at de som står deg nærme ikke kan følge tett på deg i graviditeten. Søskenbarnet mitt bodde i Australia da hun fikk sin datter for tre åt siden, og hun skrøt veldig av det australske helsevesenet. Ble nesten sjokkert da hun kom hjem til Norge og skulle på helsestasjonen:-). Og utvalget av all slags mat til babyer var mye bedre der sa hun enn her, bortsett fra at de ikke gir babyene sånn grøt som her i Norge.

Lykke til videre:-)

Hei Glamorama!

Ville bare si ifra at du ikke er alene! Jeg er 23+4 og bor i Nederland.

Veldig rart å være gravid i et annet land. Her er alt annderledes. Jeg får 12 uker permisjon etter fødselen, og kan ikke gjøre noe annet enn å si opp jobben...

Men fordelen med å bo i et land så nærme Norge er at forrige helg ba mamma meg komme hjem en tur så hun kunne se hvor stor magen var blitt. Og da var jeg på flyet til Norge fredag kveld. 1000kr. Det er jo ingenting...

Legene her nede er veldig flinke, og de passer godt på meg. Det er veldig betryggende!

Håper du har en flink kjæreste, for hjemlengselen kan være uutholdelig noen ganger.

Ønsker deg masse Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...