langevipper Skrevet 18. mars 2007 #1 Del Skrevet 18. mars 2007 Hei Carina:-) Ja, de tok veldig godt vare på meg da jeg var på sykehuset i dagene etter fødselen. Måtte tilogmed krangle meg ut pga dårlig kommunikasjon mellom hjertelegen og barsel, de ville ikke la meg dra fordi de hadde ikke selv fått høre eller lest noen stedet at det var greit at jeg dro hjem. Jeg var mest lei av dårlig mat og en elendig seng, tenkte ikke så mye på hjertet mitt. Jeg fikk jo ikke en gang vite før 3 mnd etter at det var en mild form for hjertesvik jeg hadde fått. Jeg har bestemt meg for at jeg vil se journalen min igjen, fikk se den dagen jeg ble skrevet ut fra barsel. Men hvordan går jeg frem for å få tilgang til den da???? Jeg tror jeg skal ta kontakt med Landsforeningen for Hjerte- og Lungesyke, det var en god ide:-) De må jo vite en del om hjertesvik og har kanskje tilogmed hørt om hjertesvik i forbindelse med en fødsel. Jeg vil så gjerne forstå hva som skjer med meg, men vet altfor lite om hjerte og det å komme seg iform igjen. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare:-) Du har gitt meg en del ting å tenke på nå. Nå er jeg bare kjempe glad for at jeg luftet mine tanker her på juliklubben, jeg har fått pågangsmot til å endelig ta tak i dette fra alle som svarte meg. klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8683760-hei-carina-takk-for-gode-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
-carina- Skrevet 19. mars 2007 #2 Del Skrevet 19. mars 2007 Så fint å høre at du syntes noe av det jeg sa var nyttig. ) For å få kopi av journalen din så sender du et brev til sykehuset. Litt forskjellig fra stedet til sted, men det koster litt under 100 kroner å få den kopien. Der jeg jobber skal i hvert fall brevet sendes til journalarkivet. (Du kan jo evt ringe sykehuset og spørre om hvor brevet skal adresseres til, det er ganske så vanlig at folk ber om kopi av journalen nå i dag). Når mange får journalen kan de bli litt "skremt", for det er jo ikke alltid det skrives på så forståelig norsk. Det er derfor jeg anbefaler deg å lese gjennom journalen først og så få legen til å lese den sammen med deg etterpå. Så kan han avklare begreper og forklare deg mer. Sammen med den informasjonen du får fra LHL så burde du da ha fått masse mer kunnskap om hjertesvikt og hvordan du eventuelt har blitt rammet. Hos LHL får du kjekke brosjyrer som også forklarer litt anatomi og fysiologi, så du forstår det generelle også... Masse lykke til og spør gjerne igjen! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8683760-hei-carina-takk-for-gode-r%C3%A5d/#findComment-8684640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå