Gjest Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Mange gravide sier feks - jeg har lagt på meg 25 kg.. men de siste 10 har kommet over natten.. sikkert mye vann i kroppen. Noen sier at de kanskje har 15 kg eller mer med væske.. Vel, har fått hovne ankler, fingrer å ansikt selv som utgir et par kg... men resten av kg vil jeg jo tro er fett.... hmmm ikke vet jeg.. En ting er høy ødem ved hjertesvikt,svangerskapsforgiftning o.l da er det jo sykelig.. men for oss friske... er det mulig ? hmmm ja..kanskje.. naturlig så består kroppen ca gj.snitt 60% av vann.. Så hvis en har lagt på seg 30 kg så kan 18 kg være vann..Men vannet forsvinner ikke nødvendigvis fortere en fett.. det kommer an på hvor mye ekstra fett og muskler mann har fått i svangerskapet,noe som er umulig å vite.. for av total fettmengde så er 50% vann og av muskler er 75 %vann--- hehe ikke vet jeg men det kan jo spekuleres på.
hjerte Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Jeg skjønte ikke helt hva du ville frem til her...Sikkert jeg som er litt dum da Men uansett, de gravide som har mye vann i kroppen i svangerskapet får jo ofte beskjed fra jordmor om at det er det som er grunnen til mange av kiloene de legger på seg. Om disse forsvinner fortere enn fett eller ikke skal jeg ikke si noe om...
*knøttimagen* Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 hei! jeg har to sv.skap bak meg og har i begge lagt på meg mye, spesielt på slutten... hatt mye vann. og ja, det forsvinner mye fortere enn fett. og det forsvinner av seg selv. gikk ned 15 kg de første 14 dagene. tisset i ett kjør.. men resten av kg er det verre med, er nok fett ja, så de må jeg slite for å få av.....;-/
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Til hjerte ; Jeg skjønte heller ikke så mye av dette. Så da er vi flere som er "dumme" hehe! Vannet forsvinner jo raskt i motsetning til fett... Akkuart den biten er vel ikke så mye å spekulere på
emilie28 Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 Jeg vet heller ikke hvor du vil hen med dette, men siste svangerskap la jeg på meg 20+ kg og det var masse vann! Det raste bort som bare det, mannen min sa til og med at det var forskjell på bena mine første gang jeg reiste meg opp av senga etter fødselen!! Så vannet går fort ut av kroppen mens alt man lagrer av fett vil jo selvfølgelig ikke bare falle av....
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 Jeg kan bare snakke ut i fra min egene erfaring. Jeg gikk opp 27 kg med førstemann og 15 av dem kom de siste 4-5 ukene, var først da jeg utviklet svk.forgiftning, så hadde fødselen startet før er det ikke sikkert jeg hadde fårr diagnosen en gang (fikk den tre dager før termin og fødselen ble satt igang på termin). Etter fødselen måtte jeg ligge 3 dager på barsel og på den tiden svettet jeg som en gris, løp på do flere ganger i timen og spiste som en hest (fikk endelig igjen apetitten etterå ha vært uvel i flere uker). Da jeg kom hjem og gikk på vekten var 18(!!!) kilo borte vekk. På 3 dager... Ca 1,5 uke etter det igjen var jeg tilbake til normalvekt. Så jo, her var det ca 18 kg med bare vann/ødem (har regnet på det i ettertid) og de gikk fort vekk igjen! Svangerskapet etterpå la jeg på med 21 kg, og denne gangen var det nok litt mer fett, hadde overhode ikke så mye vann som første gangen. Gikk ned 11-12 kg de tre dagene på barsel og de neste 10 kiloene på de neste 3-4 ukene. Antagelig var det mer væske i kroppen enn jeg trodde likevel, jeg er jo høy (172 cm) så vannet har stor plass å fordele seg på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå