Gå til innhold

April: Må bare fortelle en liten solskinnshistorie til dere :)

Lineberta :)

Anbefalte innlegg

Jeg har jo skrevet før at sambo har 2 jenter fra før.. Saken er den at jeg bare har truffet hun eldste som blir 18 og hun er en kjempejente som jeg er blitt veldig glad i :)

Hun på 14år har jeg aldri truffet og sambo plages veldig av å ikke ha noen som helst kontakt med henne. Jeg har vel maset på han i 4-5 år nå at han må ta kontakt med de.. Nei han turde ikke,det har gått for lang tid. Han har ikke sett henne siden hun var 2 år.. Og vi bor i samme by :)

Dette har jeg tenkt på veldig mye etter at vi fikk Emilie. Hun har jo en søster ett sted her i Bergen.

Vi har bilder av henne da hun var liten og har de også fremme.. Det er jo datteren hans så hvorfor ikke. Kanskje jeg gjør det for å minne han på det daglig ( vi jenter er litt sleipe sånn sett). Vi snakker masse om henne og jeg har sett at dette har plaget han masse. Ikke at vi snakker om henne,men at han ikke tør ta kontakt..

Så her tok jeg skjeen i egen hånd. Måtte jo det siden han ikke turde :)

For ca 3 uker siden sporet jeg opp nr til moren og sendte henne en meld. Overraskende nok fikk jeg svar med en gang. Joda hun hadde en datter med samboeren min.. Jeg fortalte masse om oss og hvorfor han ikke har tatt kontakt.

Hun virket veldig bitter i de første meld,men jeg sa at jeg skjønte henne veldig godt. Jeg som mor kan virkelig sette meg inn i hennes situasjon. Har jo selv en barnefar som ikke stiller opp for sin sønn.

Jeg skrev at hun måtte tenke på det og sende meg en meld når hun følte for det.Hun skrev at dette kom litt brått på og måtte "summe" seg litt :)

For å gjøre en lang historie kort så fikk jeg da melding av datteren i dag :)

Jeg hadde ikke fortalt samboeren min om noe av dette for jeg ville ikke såre han hvis de ikke tok kontakt. Men jeg måtte jo si det i dag.

Jeg sa bare at jeg fikk meld av Anniken nå. Hæ sa han da,men så han ble litt rar. Lurte på hvorfor hun hadde sendt til meg og hvor hun hadde fått nr fra.. Hun spurte om hun kunne få ett bilde av Emilie og jeg sendte henne ett og adressen til hjemmesiden vår :)

Satt å meldte litt på mobilen så skrev jeg at hun kunne legge meg til msn hvis hun ville :) Vi fikk adressen til hennes hjemmesiden og ja da kom reaksjonen til samboer.

Jeg måtte jo si at jeg hadde tatt kontakt med moren hennes da og jeg skjønte hvis han ble sint på meg. (Jeg har jo blandet meg inn i noe jeg ikke har noe med)

Men skjønne snille samboeren min begynte å gråte og sa at det var det fineste noen noensinne hadde gjort for han.. Så da satt vi her begge to å gråt :)

Vi har sittet å chattet med henne i hele kveld. Vi har sett henne på webcam og hun oss. Hun fikk se bilder av Emilie som baby og sa at hun er jo helt lik meg som baby. Og det har jeg sett hele tiden :)

Dette ble en gledens dag for oss og jeg måtte bare fortelle det til noen :):)

Beklager at det ble så langt ;)

Klem fra en oppspillt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, for en nydelig start på dagen! Er helt rørt her jeg sitter! Så deilig for dere begge å få denne kontakten, som jeg håper vil utvikle seg enda mer. Og at mammaen til jenta også får et godt forhold til dere. Kan tenke meg dette er som å få løftet en bør av skuldrene eller få stukket hull på en byll for dere, og spesielt samboern din! Sååååå kjekt å høre om!

*klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var! Veldig barskt!

Det er det med at man bare angrer det man IKKE gjorde..

Heldig sambo du har!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅ!!! Fikk tårer i øynene jeg nå..!! Håper dere får mye mer kontakt med henne videre fremover nå!! Og gjør aldeles ingen ting at historien ble lang!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, så fint, for dere alle!!! Håper dere holder kontakten framover, og att kontakten blir enda sterkere :-)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt att det gikk bra og att dere har fått konntakt da, håper dere får mange fine stunder sammen fremover.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så rør her, samboren din er heldig som har deg også. Godt å ha en som kan hjelpe en med så vanskelige valg. Så kjekt at det løste seg og samboren din har "fått datteren sin tilbake" Utrolig fantastisk historie - så kjekt å høre om dei der det ordner seg.

Lykke til med å opparbeide et godt foreldre forhold til denne jenta, hu er heldig å har noen som deg hun også som gir henne eg sjangs å bli kjent med faren sin og familen hans.

Hadde eg truffe på deg nå - så skulle du fått en stooooor god klem. Det fortjener du. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...