Gå til innhold

Vondt, vondt, vondt...

Anbefalte innlegg

Har så vondt i venstre puppen min idag. Hadde vondt i høyre tidligere i uka og helsesøs mente det nok var tette melkeganger. Masserte og pumpa og det gikk litt over. I dag er det venstre puppen som har overtatt. Men det er myyye vondere enn det jeg hadde i høyre. I tillegg har jeg i dag hatt frostrier og feber. What to do??? Må jeg ringe legen i morgen? Er dette brystbetennelse? Gutten virker som han ikke får i seg nok mat, skal ha pupp hele tiden og jeg ser jo i skjoldet at det ikke kommer noe særlig ut. Noen som har noen tips til hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8683181-vondt-vondt-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok pga melkestase(spreng) og evt tette melkeganger.. Da kommer melka over i sirkulasjonen- det er ikke farlig, men kroppen reagerer da med sykdomsfølelse og frostrier. Samme behndling som tette melkeganger - varme og tømming. Blir melken stående kan det danne seg bakterier og da blir det brystbetennelse. Hvis du ikke er bedre i morgen ringer du lege da- da kan det ha blitt brystbetennelse.

dytter opp tråd til med link til behandling av brystbetennelse- skriv ut og ta evt med til lege (ikke alle leger vet hva de skal gjøre)

På helsekost får du kjøpt lecithin. (løser tettemelkegangerr og melken renner lettere) Dosering 2 kapsler a 1200 mg morgen og 2 kapsler på kveld. Les mer på ammehjelpen.no - om tilstoppede melkeganger og videre dosering av lecithin. Legg til ofte og prøv andre ammestillinger slik at flere områder i brystet blir skikkelig tømt

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8683181-vondt-vondt-vondt/#findComment-8685027
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...