Gå til innhold

Vondt, vondt, vondt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vondt i venstre puppen min idag. Hadde vondt i høyre tidligere i uka og helsesøs mente det nok var tette melkeganger. Masserte og pumpa og det gikk litt over. I dag er det venstre puppen som har overtatt. Men det er myyye vondere enn det jeg hadde i høyre. I tillegg har jeg i dag hatt frostrier og feber. What to do??? Må jeg ringe legen i morgen? Er dette brystbetennelse? Gutten virker som han ikke får i seg nok mat, skal ha pupp hele tiden og jeg ser jo i skjoldet at det ikke kommer noe særlig ut. Noen som har noen tips til hva jeg skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok pga melkestase(spreng) og evt tette melkeganger.. Da kommer melka over i sirkulasjonen- det er ikke farlig, men kroppen reagerer da med sykdomsfølelse og frostrier. Samme behndling som tette melkeganger - varme og tømming. Blir melken stående kan det danne seg bakterier og da blir det brystbetennelse. Hvis du ikke er bedre i morgen ringer du lege da- da kan det ha blitt brystbetennelse.

dytter opp tråd til med link til behandling av brystbetennelse- skriv ut og ta evt med til lege (ikke alle leger vet hva de skal gjøre)

På helsekost får du kjøpt lecithin. (løser tettemelkegangerr og melken renner lettere) Dosering 2 kapsler a 1200 mg morgen og 2 kapsler på kveld. Les mer på ammehjelpen.no - om tilstoppede melkeganger og videre dosering av lecithin. Legg til ofte og prøv andre ammestillinger slik at flere områder i brystet blir skikkelig tømt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...