Gå til innhold

Mating og rutiner...for lite av alt? Og i feil "rekkefølge"...?

Anbefalte innlegg

Har litt bange anelser angående mating av veslejenta. Hun blir 8 mnd i morgen og spiser fast føde 3 ganger per dag. Vann evt juice antas for å være gift når hun får det i munnen uansett hva slags måte vi prøver å gi det på...dvs det ender med at alt renner ut/blir spyttet ut... Kun pupp er godkjent drikke tydeligvis og nå er hun faktisk litt uinteressert i det også! Drikker ordentlig av puppen ca 3 ganger daglig bare.

Om en måned skal jeg begynne å jobbe igjen, så jeg sliter litt med hva jeg skal gjøre med "drikkeproblemet" hennes.

En annen ting jeg har sett her på julisidene er at nesten alle gir grøt to ganger om dagen, og alle ser ut til å avslutte dagen med grøt...MÅ man det??? Vi pleier å gi middag ca 1730, for vi startet opp slik før vi hørte dette med at man liksom må avslutte med grøt, og tenkte i første omgang at det var lurt med tanke på senere samling rundt middagsbordet (som aldri er mulig før tidligst 1730 her i huset...). Hun er ikke interessert i å spise mer enn tre ganger per dag, og da en gang grøt, en gang mellommåltid (frukt og korn/frukt + fiber-glass/pure e.l.) også middag til slutt (litt dessert også hvis hun en sjelden gang orker). Kan jo ikke stappe maten inn hvis hun ikke vil ha heller...

Gulljenta er 71,5 cm lang og veier 7950 gram...

Noen andre småspiste med "drikkeproblemer" der ute?

Kan legge til at hun er blid og virker sunn og spiser normale porsjoner når hun først spiser, men ser litt slunken ut...ser mer ut som et barn i kroppen enn en baby, hvis dere skjønner.

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg synes ikke det høres så galt ut det du skriver, jeg... Kanskje bare litt lite drikke hun får i seg, og som du sier så skal du jo jobbe snart så hun bør jo snart lære seg å drikke vann...

Jeg tenker som deg med det angående grøt som siste måltid. Foreløpig har vi gitt grøt som siste måltid her, men tenker at grøt heller får komme som første måltid, frukt som andre og middag som siste. For da kan Karsten spise middag samtidig som oss. Vi spiser heller ikke middag før klokka 17 hos oss. (Og han legger seg 18, så da rekker vi ikke mer mat etter det)

Karsten var 65,5 cm og 6395 gram på 6 mnd kontrollen. Skal ha 8 mnd kontroll på torsdag, men han veier nok helt sikkert mindre enn jenta di. Synes han er helt perfekt i vekten, jeg! Selv om han er slankere enn mange babyer, så ser han veldig sunn og frisk ut. Har forsøkt å tilby oftere mat og han får så mye han vil hver gang. Men vil ikke spise mer, så da får han helt sikkert nok. Dette er jo noe de stort sett regulerer selv.

Angående det med å lære å drikke vann... Kan ikke mannen din ha jenta en hel dag... Da er du ikke der med puppen og da MÅ faktisk jenta di ta det som blir tilbudt av drikke. Kanskje det er måten å gjøre det på for å lære henne det? Jeg ammer fortsatt veldig mye, men Karsten begynte så smått for noen dager siden å drikke små slurker vann når han får det servert på tåteflaske. (Måtte lage større hull, han ble litt "sint" for at det rant så sakte)

La barnet leke med koppen som inneholder drikke! Da presser du ikke væske på barnet og de lærer seg kanskje at det er noe inni der som de kan drikke :)

Prøv deg frem med forskjellige kopper og flasker!

Min vannflaske er mye morsommere å drikke av enn den dumme tutekoppen innimellom og da får hun i seg ganske bra med drikke!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...