Gå til innhold

Fullamming og prevensjon...


pingu-72

Anbefalte innlegg

Har hørt at fullamming skal være noe sånt som 99% sikkert som prevensjon - men iiiiikkkk - tenk å være den ene prosenten det ikke funker for...

 

Hva gjør dere andre som fullammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også tenkt på den ene prosenten og vil ikke være den. Jeg fikk mini-pillen da jeg var på etterkontrollen, men glemte å spørre når jeg skulle begynne..... Så lever på lykke og hell.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Har hørt at det er 92 % sikkert... Tar ikke sjansen jeg på at jeg ikke er blant de 8 % som blir gravid under amming så har begynt med minipillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI DET ER IKKE SIKKERT!!!! det er en myte... bruk prevangsjon.. jeg fullammet og kunne ikke skjønne hvorfor melken min forsvant... tok en test og ping.. så jeg fikk to barn på rappen... jeg skal si at jeg trodde ikke amming var prevangsjon.. jeg var bare lat og trodde det skulle ta omtrent like lang tid da som sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spurte legen om d dær når æ va på 6ukers kontroll.

Han sa d at amming e overhode ikke nåt å stole på når d gjell prevansjon, så æ måtte bynne me minipilla hvis æ ville unngå å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man skal bruke fullamming som prevensjon skal det bl.annet aldri gå mer enn 6 timer mellom hver gang man ammer.. Heldigvis er det jo noen barn som sover lenger enn det om natten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...