Gå til innhold

Jeg får pokker ta meg ikke innvilget!

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så sur og sint og lei meg at jeg snart blir gal!

Var til samtale nummer to sist uke, og fikk beskjed om at såfremt alt så bra ut to-tre uker før termin, var det ingen som helst grunn til å gi meg keisersnitt. For øyeblikket sitter småen med rumpa godt planta ned, så jeg får vel håpe at han fortsetter med det da...

Jeg har et haste-ks bak meg som for så vidt gikk bra, men alt det i forkant har skremt meg så mye at jeg ikke klarer å tenke på annet for tiden (uke 30 nå).

Tok alle "forholdsregler" før møte nr 2, skrev ned det jeg mente og samla inn info om både ks og vaginal fødsel. Phø. Hjalp ikke en dritt! Hjalp ikke at jeg nesten ikke klarte å si noe heller da, mener forsåvidt at jeg sa mer enn nok på møte nr. 1.

Vurderer nå å søke på et annet sykehus, men tenker også på at jeg da må gjennom enda flere samtaler.

Det er for jævli at jeg skal måtte gå gjennom dette når det endte som det gikk sist!

Syke, syke fødselsleger!

Hilsen frustrert, og akkurat nå...

Fortsetter under...

Hei.

Jeg er i samme situasjon. Etter et hastesnitt for tre år siden der jeg var gjennom "begge deler", føler jeg at et planlagt keisersnitt er det eneste som vil fungere på meg nå. Desverre har jeg ikke fått innvilget noen ting som helst etter først en ok samtale med jordmor, så et møte med fødselslege. Jeg venter også på at siste møte bare to uker før UL-termin, men klarer ikke tenke på så mye annet enn at jeg kanskje må gjennom begge deler en gang til. Det er meget frustrerende, for det tar tankene vekk fra både studier og hverdagsliv med storebror. Jeg har tenkt på å ringe sykehuset og få et nytt møte i nær fremtid. Håper på å klare å si fra noe tydeligere da.

Heisann!

Jeg hadde samme problem som dere, hastekeiser for femten måneder siden. Får frysninger når jeg tenker tilbake på opplevelsen da.

Hos meg var det og uaktuelt med nytt keisersnitt men fikk tips fra jordmor om å skrive ned det jeg følte i et slags "tanker fra sist fødsel og forventninger til den neste " Jeg la på litt ekstra i brevet, og når hun leste brevet så hun :" ja, du har hatt litt å stri med ser jeg "så ble jeg sendt rett til fødselslegen igjen. Da fikk jeg innvilget keisersnitt,men måtte prøve til å føde hvis jeg gikk i fødsel før termin. Og ordnet også en avtale om at jeg ikke skulle ligge lenge i fødsel hvis det skulle skje at den startet av seg selv og epidural var en selvfølge. Siden det er så kort tid siden sist keisersnitt så er det en større sjans for at livmoren kan rivne og da er det ikke vanlig å gi epidural til de som skal føde så raskt etter et keisersnitt.pga at jeg skal kjenne forskjell på riesmerter og annen smerte. Men dette legen garanterte meg at epidural skulle jeg få.

Nå sitter jeg her, en dag over termin og skal ha keisersnitt i morgen tidlig. Jeg har bare lagt hele helgen og ikke løftet en finger :) Da jeg kom ti journalskriving i dag var det ikke snakk om noe annet enn keisersnitt og jeg ble behandlet skikkelig fint. I morgen er det endelig min tur til å se babyen :)

Så mitt tips er å skrive ned hva dere føler og smøre på litt ekstra. Ikke overdrive stort da men :) Det er enklere å få fram følelser og tanker når det står nede på papiret.

Uff, håper dere får det innvilget. Kjenner frustrasjonen deres så inderlig godt. Jeg gråt og var helt fortvilet!

Hvis ikke be om å få ordnet små-dealer som står i journalen. Ikke ligge lenge i fødsel, smertestillende osv osv. Da har dere det ihvertfall noe å slå i bordet med

Jeg blir så sint og provosert når jeg leser om de som får nektet ønsket KS. Jeg var selv veldig heldig med legen jeg møtte på Ullevåll og fikk ja med en gang.

Nei, her må du ikke gi deg. Nekt så de må kalle deg inn til ny samtale eller bytt sykehus. Hører at det er flere som får innvilget KS når de bytter sykehus.

Lykke til!!

Annonse

Til Live: Jeg hadde også skrevet et slikt brev, med mine tanker og følelser omkring fødsel. Desverre har det ikke hjulpet ennå. Men jeg blir glad når jeg hører at du har fått innvilget. Lykke, lykke til i morgen. Venter på å høre historien din:-)

Uff, nesten så jeg får dårlig samvittihet. Urettferdig at det er så forskjellig fra sykehus til sykehus!!

Håper du har litt tid før termin til å klage ?

Jeg hadde bare vært helt hysterisk om det ikke gikk. Nektet plent. Mest sansynlig skal du ikke ha noe mer med den legen å gjøre senere. Kanskje noen synest det er barnslig å være slik men jeg hyler gjerne for å få det slik jeg vil i denne samnmenhengen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...