Gå til innhold

Flere barn som liker og sitte mye?


AMINE

Anbefalte innlegg

Emre vil sitte så mye. Prøver og bygge opp ryggen hans, men han kaster seg nesten opp. Sitter litt på fanget mitt i perioder da. Skal til HS på torsdag og skal spørre henne om hva hun anbefaler. Storebroren begynte tidlig med å sitte også. Han liker og følge med på alt som skjer. Når vi er på kjøpesenter og han ligger i vogn, må jeg ofte bygge opp ryggen hans litt så han får se. Ellers blir han sinna ja..

 

Liten stabukk jeg har fått:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sånn e mi tulle og.. kan bli riktig så sinte hvis hu må ligge nede og hu helle vil sitte , og d skjer ofte .. hu står også "alene" dvs eg holde balansen hennes men ikke vekten.. d e veldig stas for tiden.. vet ikke hvor heldig el uheldig for den saks skyld d er.. e jo "bare" 3mnd selv om hu tror hu e myyye større :-)så prøve begrense noe men d e ikke lett, hu streve veldi.g for å komme opp i sitte stilling. ikke alltid d e ålreit å ligge for å få mat hellle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask kan gjerne ligge, men når jeg sitter på sofaen med han på lårene mine (som er da også på sofaen altså), da skal han også dra seg opp hele tida og kikke seg rundt

 

hmm.. det hørtes litt rar ut.. er dårlig på å forklare ting på norsk av og til :o håper du/dere skjønner hva jeg mener O.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thea liker veldig godt å sitte og stå når hun er på fanget! blir skikkelig sint hvis hun må ligget. Men på gulvet går det bra å ligge. Lurer egentli på hvor godt de har av det, om det er skadelig?? Styrer de det best selv, eller kan det bli for mye??

Du må skrive når du har snakka med HS!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde fysioterapaut på barseltreff. Ho var helt imot at de skulle sette seg opp. Også om de bare satt på fanget og lente seg opp selv. Jeg synes neste fysioterapautene virker for ekstreme i det "skal ikke gjøre det" osv. Men samtidig er de jo fagfolk. Det er jo presset på ryggrada fra det store tunge hodet de er redd for. Fysioteraputen sa også at en iallefall måtte være forsikitg så babyen ikke satt lenge. Så litt er kanskje greit, men når de blir sittende lenge og ofte er det kanskje skadelig.

 

Men en ting som iallefall er fyfyfy er de gelestolene som f.eks babyshop har som skal hjelpe babyene og sitte fra de er 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal gjøre det. Men når ungene setter seg opp nesten av seg selv, så må de jo være bra sterke i ryggen. Tror ikke litt om gangen kan ha noe å si.. Håper ikke det i alle fall..

Emre liker godt og stå også. Er kjempesterk i føttene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De var ei så spurte fysioterapauten akkurat om det. Er det skadelig når barna setter seg opp nesten av seg selv? Og fysioteraputen sa at de ikke burde få sette seg opp.

 

Selv har jeg vanskelig for å forstå at det kan skade når det f.eks bare er noen få minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår er også veldig ivrig med det å sitte. I begynnelsen var det spesielt supert å få sitte på et kne og se på ansiktet til den som holdt henne. Da vi var på 6 ukers-kontrollen spurte jeg fysioterapeuten om dette var skadelig mtp ryggen osv. Jeg fikk til svar at dette var helt i orden. Dette siden hun da hele tiden var litt i bevegelse (gynga jo litt på henne automatisk når hun satt der).

 

Hun får ikke sitte alene enda, det venter vi med en god stund til. Men ofte i et fang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere babyer som er slik. Blir nesten bekymre for at jenta vår sitter og står for mye. Hun vil jo det absolut hele tiden når hun er på fanget (og det er hun mye), det er ikke populært å slappe av i armkroken nå lengre nei. Jeg også er bekymret for at det ikke er bra at hun sitter slik for mye, men hun drar seg jo opp selv, så da tenker jeg at kroppen hennes er klar for det, men aner jo egentlig ikke. Får spørre lit på 3 mndr kontrollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonatan elsker å sitte og se seg rundt. Skal til tider også bare ha flaska si sittende, men hedigvis liker han å ligge på babygymen også. Er ikke så veldig bekymret for dette da storesøstra var akkurat like dan og hs sa ikke noe på det hos henne. Hode har han holdt om trent siden han var en uke gammel da får han lov til å sitte av meg. Han er nå 3 mnd gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...