HoppeSaGåsa Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Kan man ha bilstolen midt i ? Trodde man bare kunne ha den på en av sidene jeg.... ? Er det like "trygt" å ha den der, som bak et av setene?
Tussi og gullgutten Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 det beste er faktisk og ha den i midten bak, bakover vendt selvfølgelig
Katta:o) Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 man kan vel det viss det er ordentlige seler i midten og ikke bare sånn over magen. Om det er like trygt kommer vel ann på hva slags stol det er.. Den nye duo logic fra acta graco er sikkert like trygg i midten, men gammle maxi cosi stoler uten base er nok sikkert ikke like trygg i midten. Vet ikke altså bare tror det.
HeidiPeidiBeibi Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 Når jeg tittet på min bruksanvisning til maxicosi så står det at man bare skal montere på en av sidene. (tror iallefall det var der, eller så var det på hjemmesidene deres.) Stod et stort kryss over setet de hadde plassert i midten. (for å vise at dette var feil)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 Det har jeg aldri hørt/lest noe om faktisk! Men så lenge det er 3 punkt sele i midten ser jeg ingen grunn til at det ikke skal være ok! For sikkerhets skyld kan du jo ta en telefon til Trygg Trafikk eller høre med barnebutikken
HoppeSaGåsa Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2007 ok,har maxi cosi stol (uten base) Har skikkelig sele midt i og vi har prøvd sete i bilen vår (på den ene siden), og da måtte vi flytte det ene sete litt frem så det ikke "butta" i barnestolen.. Derfor hadde det jo vært fint å hatt sete midt i liksom, men har igrunn alltid tenkt at babyen MÅ sitte bak et av setene av en eller annen merkelig grunn
HoppeSaGåsa Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2007 HeidiPeidiBeibi, så du har lest det ja.... da stemmer nok det greit å vite...
gunn marit Skrevet 18. mars 2007 #8 Skrevet 18. mars 2007 Tror de fleste bakovervendte stolene har støtte som skal gå ned i gulvet, det kan derfor være litt problematisk å ha stolen på midten (pga forhøyningen i gulvet på midten)
emilie28 Skrevet 18. mars 2007 #9 Skrevet 18. mars 2007 Vet faktisk ikke, men kan jo tenke meg at det er lettere å sette sete -barn inn i bilen hvis setet står på en av sidene fremfor i midten....slipper å lene seg helt inn i bilen? bare en tanke...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. mars 2007 #10 Skrevet 18. mars 2007 Vi har det nyeste akta graco logico (det som er fra 0-13 kg) og den basen kan festes i midten bak, med kun to-punktsele. Skal man feste setet for seg selv uten base går ikke dette. Og vi kommer til å bruke det i midten en del da dette gir bedre plass til den som sitter foran, og det er jo det tryggeste stedet i bilen.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. mars 2007 #11 Skrevet 18. mars 2007 Jeg har forresten testet ut dette (å ha det i midten) og det fungerer veldig bra, selv om det også har et slik støtteben som står i gulvet. Sålenge man har trepunktsele i midten skal man kunne ha hvilket som helst bakovervendt sete der. (et vennepar av oss har maxi cosi uten base og de har hatt dette i midten bak-har trepunktsele)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå