Gå til innhold

Kan man være sykemeldt i oppsigelsestiden sin?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykemeldt i 8 uker nå, pga kvalme, oppkast, og dårlig form.

Legen min sendte meg også til psykolog fordi hun mente det virket som jeg utviklet en svangerskapsdepresjon.

Psykologen, som jeg nå har vært hos 4 ganger, sier han tror det er presset på jobb som gjør meg utafor og nedfor, og støtten jeg har fått fra arbeidsplassen etter at jeg ble sykemeldt har vært totalt dårlig, de ringer og maser på meg, gir meg dårlig samvittighet for at jeg ikke er der osv.

Psykologen mente jeg burde prate med legen om sykemelding hele svangerskapet + at jeg burde si opp jobben på slutten slik at jeg slapp gå hjemme å vite at jeg må tilbake dit en gang. Det var ikke noe værende sted for meg sa han.

Kan jeg si opp jobben min og være sykemeldt i oppsigelsestiden?

Noen som vet?

Fortsetter under...

Jobben min er avviklet og alle som jobba der er oppsagte, og jeg har vært sykemeldt i store deler av oppsigelsestida iallefall.. Det er jo omvendt fra din situasjon, men regner med går greit for deg også..

Lykke til! =)

Denne kom litt vel sent, men tror du mister sykepengene om du sier opp, og du vet ikke om du blir "friskmeldt" fra svangerskap/fødsels deprisjonen etter endt permisjon, hvis du da ikke har noen jobb, så får du ikke penger!! Gjorde selv den feilen og si opp da jeg gikk ut i permisjon. Du kan jo bare si opp jobben når permisjonen nærmer seg slutt hvis du vet du ikke blir sykemeldt. og det er ikke noe problem å gå sykemeldt resten av svangerskapet pga stress på jobb;)

Lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...