Gå til innhold

skal på kontroll i morgen og lurer på...


tess27 jonathan kom 23.12.06

Anbefalte innlegg

lille gutt skal på 3mnd kontroll i morgen og jeg lurer på:

 

hva slags sprøyter får de??

 

er det noen som dere har vurdert og IKKE ta???

har oxo hørt at en av sprøytene var "farlig" el noe sånt.. hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De får DTP(difteri, tetanus og kikhoste. Hib(En slags influensavaksine) og polio. Dette er da 1 sprøyte. Også får de tilbud om vaksine mot hjernehinnebetennelse.

Jeg tok begge to, og Emre reagerte ikke i det hele tatt. Personlig velger jeg å ta alle vaksinene, for faren for alvorlige bivirkninger er så liten. Sjansen for å faktisk få noen av sykdommene er større. Og nå i dag går de fleste barn i barnehage, og de får lettere slikt også.

 

Det sies at den mor hjernehinnebetennelse er " farligere", men HS leste opp fra pakken til meg, og det er akkurat samme bivirkninger som på de andre. Få HS til og fortelle deg litt om vaksiner, og lese opp det som står på de lappene. Det hjalp meg i alle fall.

 

Lykke til på kontroll:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal også ha alle.. men de skal deles opp, da mannen min reagerte voldsomt (40+ feber osv) da han fikk de som liten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie fikk vaksinan på torsdag... det gikk heilt fint... einaste e at ho har sove meir... å det håpa æ ho fortsett med ;) Før har ho sove max en time i strekk på dagtid... mens nu har ho sove i fleire tima... :D

 

Jordmora va dog ikke så gla i å gje di to vaksina ætterkværandre, førr ho sa at babyan så så stygt på ho når ho bynnt å vask førr så sett sprøyte nr 2... hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips foresten. HS til meg la Emre på ei matte da hun tok sprøytene. Da forbinder ikke barnet den smerten med mor(a de sitter på fanget) Sa hun. Og de roer seg fortere når de blir tatt opp igjen. Synes dette hørtes så lurt ut jeg:-) Emre skrek bare i noen sekunder, roa seg med en gang jeg tok han opp, så jeg tror det funka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...